Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Journeyman league

Ga naar beneden 
+12
Caesar
Kroxigor
Tyrant Rex
Gannon
Nickodemus
simmeken
Quick Ben
s7sins
Brett
Hollow_man
Philuz XIII
tolteks
16 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
AuteurBericht
s7sins
Reaver
s7sins


Aantal berichten : 78
Registration date : 15-01-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Haaltert

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptydi okt 30, 2012 7:24 pm

Nu da ik zeker ben da hordes ook mogen, ga ik mss nog veranderen naar circle orboros Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Tyrant Rex
Slave on the Altar



Aantal berichten : 9
Registration date : 08-02-09

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyza nov 03, 2012 1:50 pm

Als eerste campaign zou ik het toch simpel houden en een set of rules moeten kennen, die van warmachine zelf...
Alsge met Hordes begint, zitte ook met de horde rules. *my five cents*

Ik kom met the Tyranny of Dark Menoth.

Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyza nov 03, 2012 11:20 pm

Hordes en warmachine zijn volledig compatible en het merendeel van de regels zijn identiek. Zolang er een mk2 rulebook van beide aanwezig is is er geen enkel probleem.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Kroxigor
Slave on the Altar



Aantal berichten : 5
Registration date : 09-11-12

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyvr nov 09, 2012 8:06 pm

Ik doe mee met Menoth.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tyrant Rex
Slave on the Altar



Aantal berichten : 9
Registration date : 08-02-09

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyza nov 10, 2012 1:00 pm

Ge moogt u aan de vraag verwachten hoe uw 'hordes' werken als we beginnen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyzo nov 11, 2012 1:11 pm


@Kroxigor

Ik kan in uw profiel zien dat ge een 'Tom' bent... Moet alleen nog weten dewelke...?
gewoon om geen dubbele inschrijvingen te doen
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptydi nov 13, 2012 9:24 pm

Zoals ik in het begin al liet weten, is het toegelatne om af te wijken van de battlebox models, indien mensen reeds een hoop models hebben maar niet diegene die in de bbox voorkomen.
De combinatie mag echter niet onbalanced zijn waardoor het voor anderen met battlebox hopeloos moeilijk wordt of heel onduidelijk.

Indien er mensen zijn die hier gebruik van willen maken, gelieve dit hier eerst te melden (dus laten weten dat je A niet de standaart groep gebruikt en B wat je dan wel zou gebruiken)
Op basis daarvan kan er dan groen licht gegeven worden voor de lijst die je voorstelt.

Ikzelf ga hiervan gebruik maken, reden 1 de officiele bbox voor retribution is pas in februari beshikbaar en ik zal op termijn enkel de caster hebben maar geen van de andere models omdat ik ze nooit zal spelen. (en ik zou ze dus allemaal appart moeten aankopen ipv in 1 doos.

Mijn voorstel is het volgende:

Lord Arcanist Ossyan (caster 6 wj points)
Hypnos (9 points)
Aspis (4 points)

Totaal van 7 punten wat vrij laag ligt, maar hypnos is een character jack dus ik bouw een zekere handicap in. ook Omdat de eerste ronde voor 15 punten mangled metal/ tooth & claw is en je dus ook verlies wanneer je geen jacks/beasts meer in leven hebt.
Dus 1 jack minder is een zekere handicap.

Alternatief kan ik ook gaan voor het volgende:
Lord Arcanist Ossyan (caster 6 wj points)
Hypnos (9 points)
Banshee (10 points)

total 13 points

Als er bezwaren zijn van iemand voor 1 van deze lijsten laat maar weten. het belangrijke aan de start lijsten is dan de volledige inhoud van deze lijsten moet gespeeld worden doorheen de campagne, dit zijn de models die (buiten de caster) nooi mogen gewisselt worden.



Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Tyrant Rex
Slave on the Altar



Aantal berichten : 9
Registration date : 08-02-09

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptydi nov 13, 2012 11:48 pm

Als de Bbox niet verplicht is, ga ik ook afwijken van mijn box hoor..
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptywo nov 14, 2012 12:00 am

wel even melden naar wat je afwijkt met punten erbij.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
s7sins
Reaver
s7sins


Aantal berichten : 78
Registration date : 15-01-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Haaltert

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyvr nov 16, 2012 8:57 am

Ik zou ipv een feral warpwolf eerder een warpwolf stalker willen, zodat ik op 13 punten uitkom Smile komt beter uit voor de 15 pt en ik vind de looks van die stalker vééél beter dan die van de feral xd
btw: ik zit met de 2-player box, dus 1) als er mensen zijn die met legion willen beginnen, laat maar iets weten en 2) ik heb niet 2 argi maar een argus en een winter argus
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyvr nov 16, 2012 2:56 pm

1 punt verschil en zelfde mechanics met controlled warping, Slechts 1 punt verschil in cost, beiden zijn een heavy warbeast.
Je gaat ook van 3 weapons naar 2, van 2 open fists naar 1 en je krijgt wel reach en 1 wapen met meer power.
Je kan natuurlijk geen combo strikes uitvoeren met het zwaard waar dat met de 2X claw wel lukt (power van beide wapens + strenght voor attack)

een switch die mij niet te impacterend lijkt, houd er wel rekening mee dat de animus enkel activeert bij een kill en je dus niet de sprint kan activeren na een gewone aanval die niet dodelijk is. Den andere animus was enkel nuttig tov hordes, dus veel verschil in toepasbaarheid komt er niet voor de 3e phase waar infantry units toegevoegd worden en kills meer voorlomend zullen zijn.

Als er bezwaren zijn tegen de Combo die ik voordien voorstelde (OSSYAN//Hypnos//Aspis) laat maar weten, indien niea,nd antwoord ga ik ervan uit dat het ok is.

Voor de anderen die willen afwijken ook even posten aub, niet gepost, niet nagekeken... en ik wil wel verassingen op dag 1 voor iedereen vermijden.

Om een dag vast te leggen, ik kan altijd buiten op zaterdagen en woensdagen.


Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
s7sins
Reaver
s7sins


Aantal berichten : 78
Registration date : 15-01-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Haaltert

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyvr nov 16, 2012 3:16 pm

your argument is valid.. buiten die combo strike, in het rulebook vind ik da ni terug, de argus heeft het wel als (sterretje) attack, heb je je niet vergist?

voor mij is je combo ok, en voor velen wsl ook, tis ni da wij veel exp hebben e :p
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyvr nov 16, 2012 3:27 pm

meestal (in warma althans) als er een wapen (vuist, claw) dubbel is dan heb je combostrike (inderdaad met een ster erbij) dan geef je de normale aanvallen met elk van de betrokken wapens op en doe je een attack met beide wapens tesamen. Om een voorbeeld te geven Strenght 7 en 2 keer een wapen met power 7 zou of 2 p+s aanvallen van 14 geven of bij combostrike een P+S aanval van 21. (power van beide wapens + strenght)

Dus ja, in gevallen waar je met de normale dice rolls geen damage zou doen omdat de pow laag uitvalt, kan een combostrike hier een oplossing zijn omdat je dan met meer power aanvalt ipv 2 keer me een lagere power.

In bbox format is de slayer van Cryx hier een goed voorbeeld van.

Het kan zijn dat het warbeast in kwestie dit niet heeft, het komt niet automatisch voor, maar als deze op de kaart staat vermeld dan geld de regel hierboven voor het berekenen van de p+s.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
s7sins
Reaver
s7sins


Aantal berichten : 78
Registration date : 15-01-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Haaltert

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyvr nov 16, 2012 3:43 pm

nope, staat niet op de kaart, maar begrijp wel wat je bedoelt: de argus heeft dit wel (voor een fenomale p+s 16 attack) maar de winter argus niet o.O

bij de circle zijn wapen strengths ( tooth & claws ) niet van zo'n grote pow dat het 21 zou kunnen worden.. ik zit hier op pow 3 en pow 4 te kijken van een heavy warbeast Sad makes me sad

ik ben trouwens aan het kijken of ik mss niet kromac als caster kan hebben (met een 14 point battle group) want pkaya ziet er niet meteen super uit..
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyvr nov 16, 2012 5:37 pm

Is vooral een bbox die de bedoeling heeft om goed kennis te maken met de teleport fun die circle wel heeft, als een andere caster je beter lijkt, geen probleem, houd wel rekening dat wanneer je begint (dus niet echt een goed beeld hebt van alles wat de faction bied) je best bij een bbox blijft omdat die zo samelgesteld zijn dat je de nodige ervaring opdoet met de veel voorkomende elementen binnen een faction.

Kromac is echt nit de beste "beginner" caster, de shapeshifting elementen bij deze caster hebben grote gevolgen voor spellcasting en upkeeps etc dus is het niet aan te raden omdat je dan direct met hopen uitzonderingen zit op regels die je nog aan het aanleren bent.

Als je al de nodige games achter de rug hebt en de algemene spelregels goed onder de knie hebt is het speelbaar, houd er wel rekening mee dat je dit wel gaat moeten uitleggen voor games, als je tegen onervaren spelers speelt.

dus kort gezegd, ik vind de caster (spellist wise) ok, maar ik vrees dat je het erg moeilijk zal maken met de shapeshifting als je beginnend speler bent.

Moshar of grayle lijken mij dan beter in bbox format om dingen aan te leren.

Maar als je de modellen al hebt en een zekere ervaring om er mee te spelen, geen probleem.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyza nov 17, 2012 11:28 am

Zal dan ook maar afwijken van de Battlebox, wie heeft er nu zin om met Kreoss opgezadeld te zitten met een crusader en een repenter Very Happy

Ipv. Crusader, Vanquisher en Repenter uit de BBox (wat uitkomt op 13 punten) zou ik dan Vanquisher en een Reckoner nemen wat op 11 punten zou uitkomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyza nov 17, 2012 12:50 pm


@Brett & Tolteks

Dringend tijd om een startdatum af te spreken!
fyi vrijdag 7 december is de start vd 40K campaign, dus eventueel de week er voor of erna.
Zitten denk ik een paar mensen tss met examens
Armylists moeten ook allemaal nog verzameld worden (kun je eventueel de startdag laten doen)

Laat snel iets weten
Terug naar boven Ga naar beneden
s7sins
Reaver
s7sins


Aantal berichten : 78
Registration date : 15-01-12
Leeftijd : 29
Woonplaats : Haaltert

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyza nov 17, 2012 1:11 pm

Mijn examens beginnen 7 januari, dus ik zou maar kunnen beginnen met spelen vanaf het eind van januari (vanaf 26 jan om precies te zijn)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gannon
Bloodshade
Gannon


Aantal berichten : 140
Registration date : 17-11-08
Leeftijd : 33
Woonplaats : Erpe-mere

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyza nov 17, 2012 1:52 pm

Ik ga ook afwijken van mijn battlebox.

Ik zou graag Absylonia spelen.

amylist zou er dan zo uit zien:

Absylonia -5

-Angelius 9
-Reak 4
-Shredder 2
-Shredder 2

Zou 12 punten moeten zijn.

In verband met de start datum. Mag ik anders den 30ste November voorstellen als start?

Dan kan je ofwel 14dec ofwel 28dec (weet niet of hermelijn dan open zal zijn) gebruiken voor den 2de battle van 20ptn.

Dan sla je januari over voor de mensen met examens en wacht je tot 1 februari voor den 3de battle. Dat geeft de mensen dan ook de tijd voor wat bij te kopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
tolteks
Crone Hellebron



Aantal berichten : 533
Registration date : 09-09-12
Leeftijd : 39
Woonplaats : Wolvertem

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyza nov 17, 2012 7:57 pm

starten de week na de start van de warhammer campaign lijkt mij een goed idee.
Ook lijkt het mij best om er een slow grow van te maken, wat wil zeggen dat het zich over 6 maanden spreid ipv 6 weken en elke phase 4 weken duurt, als we om de 2 weken spelen dan is dat 2 avonden per fase. (en dat wil ook zeggen dat mensen met wat minder tijd toch makkelijk kunnen bijblijven)

Over de voorgestelde bbox voor legion, lijkt me ok,
als je wat meer uit de buffs van de caster wil halen kan je ook starten met:

Absylonia, Terror of Everblight -5
Raek 4
Shredder 2
Typhon 12

total: 13

minder beasts, maar met de leuke buffs die deze caster kan uitdelen, is Typhon wel een leuk beestje, samen met alle andere leuke extra's. Je betaald er natuurlijk 12 punten voor maar je kan er nadien nog aan toevoegen wat je wil en deze caster speelt graag en goed beast heavy.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.tolteks.be
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyzo nov 18, 2012 2:59 pm

Philuz XIII schreef:

@Brett & Tolteks

Dringend tijd om een startdatum af te spreken!
fyi vrijdag 7 december is de start vd 40K campaign, dus eventueel de week er voor of erna.
Zitten denk ik een paar mensen tss met examens
Armylists moeten ook allemaal nog verzameld worden (kun je eventueel de startdag laten doen)

Laat snel iets weten

Voor of na de 40k is mij om het even, ik zal nog een paar mensen proberen te contacteren om te zien of er voorkeuren zijn. 30 november of 14 december dus?

Voor diegenen die pas later kunnen meedoen met eventuele examens stel ik voor dat ze mee inspringen op het puntentotaal dat er is als ze weer kunnen aansluiten, anders kunnen we wachten tot na Carnaval...

Armylists kunnen gerust op de dag zelf gedaan worden, is niet zoals bij 40k dat er veel werk aan is. Om te beginnen is het juist uw caster en 2 of 3 jacks / beesten, easy dus. Dat laat iedereen ook nog wat tijd om over zijn battlebox of varianten daarop te denken...
Terug naar boven Ga naar beneden
Tyrant Rex
Slave on the Altar



Aantal berichten : 9
Registration date : 08-02-09

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyzo nov 18, 2012 4:15 pm

Voor mij past het voor ergens het weekend van de 7de of een weekend ergens ervoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyzo nov 18, 2012 11:21 pm

Ik heb al een paar reacties gehad voor de startdatum, en bijna iedereen komt 30 november goed uit. Anyone else?
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptyma nov 19, 2012 12:04 pm


30 nov it is!

Diegenen die daar ni geraken kunnen dan nog altijd afspreken om hun battle op een andere dag te spelen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Emptydi nov 20, 2012 11:11 am

Ik wil ook graag afwijken van de cryx battlebox naar dit:

Witch coven of Garlghast & Egregore
slayer
canckerworm
deathripper
defiler

Wat ik in feite dus gewoon doe is de battlebox nemen, de warcaster veranderen van deneghra naar de witch coven, en een deathripper veranderen in cankerworm.
Is dat ok?


Laatst aangepast door Hollow_man op zo nov 25, 2012 12:27 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Journeyman league - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Journeyman league   Journeyman league - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Journeyman league
Terug naar boven 
Pagina 2 van 9Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Journeyman League 2015
» inschrijvingen
» League rules
» Hermelijn 40k doubles league
» League rules en inschrijvingen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warmachine :: Events-
Ga naar: