Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 6de editie

Ga naar beneden 
+4
Necron
Philuz XIII
Oracles
xajoka
8 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptyvr jun 29, 2012 2:07 pm

Die allies tabel is interessant...
Eldar:
allies of convenience: alle space marine chapers, imperial guard. check
desperate allies: sisters of battle, orks. check (die orks weten waarschijnlijk gewoon niet dat ze door eldar gemanipuleerd worden)
battle brothers: tau, dark eldar... um... What?... Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptyza jun 30, 2012 2:10 pm


en hier zijn de FAQ's voor 6th

http://www.games-workshop.com/gws/content/...rue&start=2
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptyza jun 30, 2012 2:26 pm


En ja, BT's hebben niet langer de pref enemy rule...

fantastisch, ik ben gejosd
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB


Aantal berichten : 388
Registration date : 26-03-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Neuerkirchen

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptyzo jul 08, 2012 8:18 pm

en dat weet je nu nog maar. Lange winterslaap gedaan precies Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptyma jul 09, 2012 1:01 pm

Philuz XIII schreef:

fantastisch, ik ben gejosd
't is niet dat je opeens meer dan 3000 punten Tyranids staan hebt die nu bijna niet speelbaar meer zijn... Evil or Very Mad

Fuck you, Matt Ward, fuck you very much.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptyma jul 09, 2012 6:24 pm

Bart VM schreef:
Philuz XIII schreef:

fantastisch, ik ben gejosd
't is niet dat je opeens meer dan 3000 punten Tyranids staan hebt die nu bijna niet speelbaar meer zijn... Evil or Very Mad

Fuck you, Matt Ward, fuck you very much.

't is daarom dat ze in fantasy geen invulnerable saves hebben maar ward saves. Das tegen Matt Ward Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptydi jul 10, 2012 10:21 am

Bart VM schreef:
Philuz XIII schreef:

fantastisch, ik ben gejosd
't is niet dat je opeens meer dan 3000 punten Tyranids staan hebt die nu bijna niet speelbaar meer zijn... Evil or Very Mad

Fuck you, Matt Ward, fuck you very much.

tis echt neig, vind voor nids geen speelbare lijst voor 6st Sad
Terug naar boven Ga naar beneden
Oracles
Witch Elf
Oracles


Aantal berichten : 113
Registration date : 21-09-10
Leeftijd : 33
Woonplaats : lede

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptydi jul 10, 2012 10:29 am

xajoka schreef:
Bart VM schreef:
Philuz XIII schreef:

fantastisch, ik ben gejosd
't is niet dat je opeens meer dan 3000 punten Tyranids staan hebt die nu bijna niet speelbaar meer zijn... Evil or Very Mad

Fuck you, Matt Ward, fuck you very much.

tis echt neig, vind voor nids geen speelbare lijst voor 6st Sad
... gewoon wa flying monsters in steeken, waarom zijn ze nie speelbaar om da ze geen allis hebben?
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptydi jul 10, 2012 10:34 am

allies zijn geen probleem, maar gewoon vliegende monsters insteken hebt ge nog geen beweegbare troops XD
en ik speel zonder tervigons
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptydi jul 10, 2012 10:46 am

Probeer eldar in 6th... De tanks van minstens 130 punten gaan er nu even snel aan als 35 punten rhinos, en de exarchs waar al de special rules aan vasthangen hebben maar een 4+ look out tegen focused shots. Op het toernooi sprak ik tegen ene gast van het belgisch team (die er toch wat van zou moeten kennen) en hij zei dat het enige leger dat Ă©cht gojosd lijkt in 6th eldar is. Ik geloof hem.

On the bright side heb ik de indruk dat daemons serieus verbeterd zijn. Niet in het minst door het verdwijnen van fearless wounds natuurlijk, maar een contignent chaos marine allies lost ook zowat alle problemen op die ze vroeger hadden met hun deep strike regels. (Geen genestealer slierten meer, niet meer vanaf beurt 1 met een half leger tegen een gans staan, Ă©Ă©n allied obliterator unit zorgt ervoor dat je niet meer verplicht bent tzeentch te nemen als je enige hoop wilt een tank op afstand te kraken, en omdat het battle brothers zijn mogen ze de personal icons van de marines gebruiken.)
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptydi jul 10, 2012 8:39 pm

Oracles schreef:
... gewoon wa flying monsters in steeken, waarom zijn ze nie speelbaar om da ze geen allis hebben?
Grotendeels dezelfde problemen bij Orks, al hebben die tenminste nog vehicles om in rond te tuffen.

- cover saves zijn voortaan 5+ in plaats van 4+
- modellen uit cover worden heel kwetsbaar voor focus fire, dus een swarm leger wordt moeilijk
- casualties worden vooraan weggenomen, dat betekent dat we er langer over doen om bij de vijand te geraken, dus meer shooting casualties
- als we al bij de vijand raken mogen ze eerst nog eens knallen wanneer we assaulten. OK, ze raken slechts op 6, maar als ze raken betekent dat wel minder modellen in assault. Met een relatief laag initiatief en weinig attacks (uitgezonderd Genestealers natuurlijk) betekent dit heel wat minder efficiente 'nids
- Outflanking units mogen niet langer assaulten de beurt dat ze aankomen. Bye bye outflanking Genestealer, hello canon fodder Genestealers
- Flying monstrous creatures hebben zo'n 30% kans om neer te storten, dacht ik.

Ze zijn misschien niet helemaal onspeelbaar, maar ze gaan wel van een middle-tier leger naar de onderste schuif. Winnen met 'nids wordt een hele uitdaging, en dan heb ik het nog niet eens over die gemene combinaties met allies die overal de kop zullen opduiken.
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptydi jul 10, 2012 9:43 pm

Bart VM schreef:
Oracles schreef:
... gewoon wa flying monsters in steeken, waarom zijn ze nie speelbaar om da ze geen allis hebben?
Grotendeels dezelfde problemen bij Orks, al hebben die tenminste nog vehicles om in rond te tuffen.

- cover saves zijn voortaan 5+ in plaats van 4+
- modellen uit cover worden heel kwetsbaar voor focus fire, dus een swarm leger wordt moeilijk
- casualties worden vooraan weggenomen, dat betekent dat we er langer over doen om bij de vijand te geraken, dus meer shooting casualties
- als we al bij de vijand raken mogen ze eerst nog eens knallen wanneer we assaulten. OK, ze raken slechts op 6, maar als ze raken betekent dat wel minder modellen in assault. Met een relatief laag initiatief en weinig attacks (uitgezonderd Genestealers natuurlijk) betekent dit heel wat minder efficiente 'nids
- Outflanking units mogen niet langer assaulten de beurt dat ze aankomen. Bye bye outflanking Genestealer, hello canon fodder Genestealers
- Flying monstrous creatures hebben zo'n 30% kans om neer te storten, dacht ik.

Ze zijn misschien niet helemaal onspeelbaar, maar ze gaan wel van een middle-tier leger naar de onderste schuif. Winnen met 'nids wordt een hele uitdaging, en dan heb ik het nog niet eens over die gemene combinaties met allies die overal de kop zullen opduiken.

inderdaad al mijn kopzorgen opgesomd XD
+ nids hebben absoluut niks tegen flyers, andere legers die anti flyer ontbreken nemen gewoon skyfire guns uit fortifications mee
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptydi jul 10, 2012 11:43 pm


and thats why mankind rules the stars...


pok auw pok auw...runs
Terug naar boven Ga naar beneden
Oracles
Witch Elf
Oracles


Aantal berichten : 113
Registration date : 21-09-10
Leeftijd : 33
Woonplaats : lede

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptyza aug 18, 2012 4:01 am

http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/468490.page kijk naar de dark angels

"nieuwe darkangels
die van starterset is gewoon ander schoudergravering van ultra naar darkangel :p
zo kunnen ze rap nieuwe modellen maken XD"
dus zou als ik zij....
niewe chaos world eaters word bearers met overside oblitrerator affraid give meeeeeeeeeee


Laatst aangepast door Oracles op za aug 18, 2012 11:17 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptyza aug 18, 2012 10:05 am

Oracles schreef:
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/468490.page kijk naar de dark angels

"nieuwe darkangels
die van starterset is gewoon ander schoudergravering van ultra naar darkangel :p
zo kunnen ze rap nieuwe modellen maken XD"
dus zou als ik zij....
niewe chaos world eaters met overside oblitrerator affraid give meeeeeeeeeee

ik wil altijd nen set delen, zo kan ik mijn dark angels wat uitbreiden Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptyza aug 18, 2012 6:41 pm

xajoka schreef:
Oracles schreef:
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/468490.page kijk naar de dark angels

"nieuwe darkangels
die van starterset is gewoon ander schoudergravering van ultra naar darkangel :p
zo kunnen ze rap nieuwe modellen maken XD"
dus zou als ik zij....
niewe chaos world eaters met overside oblitrerator affraid give meeeeeeeeeee

ik wil altijd nen set delen, zo kan ik mijn dark angels wat uitbreiden Smile

Ik ga waarschijnlijk de dark angels niet gebruiken dus ik wil wel delen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
xajoka
Crone Hellebron
xajoka


Aantal berichten : 583
Registration date : 11-05-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Erembodegem

6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Emptyza aug 18, 2012 6:52 pm

Necron schreef:
xajoka schreef:
Oracles schreef:
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/468490.page kijk naar de dark angels

"nieuwe darkangels
die van starterset is gewoon ander schoudergravering van ultra naar darkangel :p
zo kunnen ze rap nieuwe modellen maken XD"
dus zou als ik zij....
niewe chaos world eaters met overside oblitrerator affraid give meeeeeeeeeee

ik wil altijd nen set delen, zo kan ik mijn dark angels wat uitbreiden Smile

Ik ga waarschijnlijk de dark angels niet gebruiken dus ik wil wel delen.

ah perfect Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





6de editie - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: 6de editie   6de editie - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
6de editie
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: Other Stuff-
Ga naar: