Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Zelfgemaakte flock

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Sha
AoW Playtester - Administrator
Sha


Aantal berichten : 143
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 41
Woonplaats : Erpe-Mere

Zelfgemaakte flock Empty
BerichtOnderwerp: Zelfgemaakte flock   Zelfgemaakte flock Emptyma dec 08, 2008 1:31 pm

Zoals enkele onder jullie misschien al weten, ga ik als tweede leger daemons nemen. Ik ben momenteel druk bezig met daemonettes te verven en ik kwam ook op het idee om mijn flock zelf te maken aangezien ik die van GW niet zo passend vond voor de daemons.

Wat heb ik gebruikt:
- de steentjes zijn sierzand die te vinden zijn in bijna elke doe-het-zelf
- hertengewei mos ook in de doe-het-zelf gevonden. Hier is wel een beetje uitleg nodig, want die mos is zeer zacht en je moet veel lijm gebruiken doordat die mos de lijm opneemt. Dit is nodig om de duurzaamheid te verbeteren; de mos wordt hierdoor zeer hard.

Een voorbeeld:

Zelfgemaakte flock Warham10

Zelfgemaakte flock Warham11
Terug naar boven Ga naar beneden
http://everyoneweb.com/weekentingel
Imperius
Dark Rider



Aantal berichten : 96
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 43
Woonplaats : Altdorf

Zelfgemaakte flock Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zelfgemaakte flock   Zelfgemaakte flock Emptyma dec 08, 2008 2:02 pm

Enige ervaring met verkleuring van die mos?
Ik weet wel dat die normaal gezien tamelijk "slijt" vast zijn ivm omgevings temp/vochtigheids schommelingen, maar toch best serieuze laag lak erover smijten, of ge gaat denk ik na verloop van tijd, een nurgle only leger hebben met beschimmelde mos?

Herinner dat'k dat een paar jaar geleden ook met van die mos soorten heb proberen doen op scenery stukken, en daar rap van terug gekomen ben wegens broosheid in gebruik na die lijm behandelingen.

Tenzij gij daar een truukske voor hebt gevonden om dat echt beenhard te maken, dan hoor'k dat graag Smile

ps: welke lijm gebruikt gij daarvoor?
Terug naar boven Ga naar beneden
Sha
AoW Playtester - Administrator
Sha


Aantal berichten : 143
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 41
Woonplaats : Erpe-Mere

Zelfgemaakte flock Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zelfgemaakte flock   Zelfgemaakte flock Emptyma dec 08, 2008 2:14 pm

Qua verkleuring heb nog niks ondervonden ( staat altijd in een zeer warme omgeving ) dus ik denk dat geen probleem zal zijn. Misschien binnen enkele jaren ofzo.

De broosheid is geen enkel probleem, ze zijn echt steenhard. Ik vreesde daar ook voor , ik heb zelfs eens hard geduwd met mijn duim op zo'n stukje en het beweegt zelfs niet. En dat is enkel door veel lijm te gebruiken. Ik gebruik gewone seconde lijm.

Ik zal ze binnenkort in de winkel zetten, dan kan je het zelf eens bekijken/voelen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://everyoneweb.com/weekentingel
Imperius
Dark Rider



Aantal berichten : 96
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 43
Woonplaats : Altdorf

Zelfgemaakte flock Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zelfgemaakte flock   Zelfgemaakte flock Emptyma dec 08, 2008 2:19 pm

hmm 'k zal precies nog wat extra seconde lijm moeten binnen halen dan daarvoor Smile

Ik gebruikte andere lijm en de resultaten waren....niet echt de max Smile

als die zoals op de foto effectief "hard" zijn, is't de moeite om daar nog eens naar te kijken om dat toch te gebruiken.

ps: ivm die flock, is het de bedoeling dat het er als organische begroeing uitziet of kwam dat gewoon juist uit.
Omdat je blijkbaar zelf flocking wilt maken, zen een paar heel goeie tutorials over te vinden voor verschillende types zoals scrub, wasteland etc en nog van die "rommel" :p (rommel = niet empire/dwarf useable)
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Zelfgemaakte flock Empty
BerichtOnderwerp: Re: Zelfgemaakte flock   Zelfgemaakte flock Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Zelfgemaakte flock
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Painting and Modelling :: Painting & Modelling-
Ga naar: