Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 space wolves

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
khamelot
Slave off the Altar



Aantal berichten : 10
Registration date : 03-04-12

space wolves Empty
BerichtOnderwerp: space wolves   space wolves Emptydi apr 03, 2012 5:47 pm

hallo,

ik heb al zowat gewikt en gewogen, en heb beslist om space wolves te spelen(als eerste ras toch)
nu weet ik niet echt waar beginnen met aankopen doen. er is me verteld dat je zo'n battleforce pack kan kopen, maar daarnaast weet ik niet echt waar te beginnen.

ik zou graag eens weten wat zo de core units zijn in het space wolves leger. en wat tips om warhammer 40k te spelen zijn ook handig.
ik ben dus total newb in dit soort dingen maar ben er toch rap wegwijs in.


groeten khamelot.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

space wolves Empty
BerichtOnderwerp: Re: space wolves   space wolves Emptydi apr 03, 2012 8:01 pm

khamelot schreef:
hallo,

ik heb al zowat gewikt en gewogen, en heb beslist om space wolves te spelen(als eerste ras toch)
nu weet ik niet echt waar beginnen met aankopen doen. er is me verteld dat je zo'n battleforce pack kan kopen, maar daarnaast weet ik niet echt waar te beginnen.

ik zou graag eens weten wat zo de core units zijn in het space wolves leger. en wat tips om warhammer 40k te spelen zijn ook handig.
ik ben dus total newb in dit soort dingen maar ben er toch rap wegwijs in.


groeten khamelot.

De space wolf battleforce is inderdaad het beste dat je kan mee beginnen. Een doosje close combat scouts kan ik ook aanraden. In de battleforce zitten speciale space wolf scouts hoofden en de unit is zeker zijn punten waard in game. Daarna is het beslissen of je mechanized wil gaan (rhinos en razorbacks), of je voor een drop pod force gaat (drop pods), wolf heavy (thunderwolf lords en cavalary, al dan niet met fenrisian wolves), of terminators (vb in landraider of ook in drop pods). De beste units in de codex zijn grey hunters (als troops), wolf scouts en long fangs (vooral met missile launchers). Wolf guard zijn ook gewenst om deze units te leiden. De populairste keuze is met powerfist en combi-melta. Verder zijn thunderwolf cavalry en lone wolves ook de moeite waard om te bekijken. Zowel de rune priest als de wolf priest zijn heel goede keuzes voor HQ, zeker voor hun punten. Maar de verschillende special characters zijn ook niet mis (zoals Logan Grimnar of Bjorn).

Als je eerder voor Jump pack troops of heel veel vehicles (predator, vindicator, ...) wil gaan, ben je beter af met de blood angels codex. Maar individueel kunnen ze wel je leger aanvullen.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

space wolves Empty
BerichtOnderwerp: Re: space wolves   space wolves Emptydi apr 03, 2012 8:07 pm

In de White Dwarf van deze maand begint men een leger, vertrekkend vanaf de army box tot aan het gebruiken van de nieuwe paint range. Met de army box en twee extra doosjes hadden ze al een leger van 1000 punten. White Dwarf is niet direct gekend voor zijn ultra-competitieve lijsten, maar je houdt er wel een hoop coole modellen aan over... Afhankelijk van wat je doel is (modelleren/painten, casual play of hard-core tournooispeler) zullen andere eenheden interessant worden.

Als je gaat voor competitieve lijsten, dan vind je al heel wat terug op het internet. Helaas zijn deze vaak mijlenver verwijderd van de achtergrond van de Space Wolves (Grey Hunters met missile launchers in Razorbacks ad nauseum). Eenheden die normaal gezien alomtegenwoordig zijn in een Space Wolves leger worden in die lijsten zo goed als nooit gekozen, terwijl die toch vaak een uniek leger opleveren.

Persoonlijk zou ik je aanbevelen eerst de codex te kopen, en die eens op je gemak te bestuderen. Vaak wordt al snel duidelijk welke eenheden je wel ziet zitten, en welke passen bij je stijl. Soms komen zo unieke combinaties naar boven, die plezant zijn om zowel mee als tegen te spelen, zonder te hervallen in de saaie 'win at all costs' lijsten. Met een HQ blister en twee à drie dozen Grey Hunters en/of Blood Claws kom je al een heel eind. De army box is wat dat betreft zeker niet slecht.
Terug naar boven Ga naar beneden
khamelot
Slave off the Altar



Aantal berichten : 10
Registration date : 03-04-12

space wolves Empty
BerichtOnderwerp: Re: space wolves   space wolves Emptydi apr 03, 2012 9:15 pm

k bedankt voor de tips. ik zie in ieder geval al die drop pod tactic zitten Smile.

maar kzou inderdaad eerst es opt gemak die codex moeten bekijken, en ondertussen die starterpack kopen en in elkaar fixen.
dan zal ik mss al het inzicht hebben om een leger van een klein duizend punten te assemblen. maar mijn motto is hoe groter hoe beter :p, kwil toch zeker voor de gemiddelde 1750 gaan of was het nu 2000?.

thx
groeten
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

space wolves Empty
BerichtOnderwerp: Re: space wolves   space wolves Emptydi apr 03, 2012 9:22 pm

khamelot schreef:
k bedankt voor de tips. ik zie in ieder geval al die drop pod tactic zitten Smile.

maar kzou inderdaad eerst es opt gemak die codex moeten bekijken, en ondertussen die starterpack kopen en in elkaar fixen.
dan zal ik mss al het inzicht hebben om een leger van een klein duizend punten te assemblen. maar mijn motto is hoe groter hoe beter :p, kwil toch zeker voor de gemiddelde 1750 gaan of was het nu 2000?.

thx
groeten

Wij spelen meestal 1750 maar anything goes Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
khamelot
Slave off the Altar



Aantal berichten : 10
Registration date : 03-04-12

space wolves Empty
BerichtOnderwerp: Re: space wolves   space wolves Emptydi apr 03, 2012 9:24 pm

d8 et al had ergens al eens gelezen dat 1750 de standaart is.
als ik eens in de toekomst in aalst ben en ik heb genoeg units zullen we zeker es ne battle moeten kunnen doen.

groeten
Terug naar boven Ga naar beneden
Tenderleaf
Tullaris
Tenderleaf


Aantal berichten : 281
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Eirp

space wolves Empty
BerichtOnderwerp: Re: space wolves   space wolves Emptydo apr 05, 2012 7:53 pm

zou een space wolf battlebox en een space marine battleforce aanraden. kwestie van de special weapons te hebben, meltaguns zijn erg handig, maar zitten niet in wolf box. met die wolfbox heb je overigens genoeg bits om te mixen en alle modellen wolfy te maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





space wolves Empty
BerichtOnderwerp: Re: space wolves   space wolves Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
space wolves
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» chaos space marines, orks en space wolves te koop - Ik wil er echt vanaf
» space wolves extra armour
» Tyranids and Space Wolves
» Space wolves droppod
» armylist space wolves

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: Casual Play-
Ga naar: