Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Toen een demon een kampvuurtje startte...

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Toen een demon een kampvuurtje startte... Empty
BerichtOnderwerp: Toen een demon een kampvuurtje startte...   Toen een demon een kampvuurtje startte... Emptyma nov 24, 2008 9:12 pm

Ik verveel me een beetje, maar gelukkig heb ik een battle om eens over te spreken. Ik heb niets genoteerd, dus de accuraatheid hiervan is niet gegarandeerd, maar het is nog niet zo lang geleden.

Dus, op een dag besliste de keeper of secrets Z'dtri, om te gaan kamperen in het bos. Hij nam deze vriendjes mee:

-Keeper of secrets, lvl 4
siren song, allure of slaanesh, soul hunger, torment blade
-Herald of slaanesh, lvl 1
allure of slaanesh, siren song
-Herald of Tzeentch, lvl 2, BSB
master of sorcery, flames of tzeentch, great icon of dispair
-The masque

17 deamonettes: standard, standard of extacy
10 horrors
10 horrors
5 furies

6 seekers of slaanesh: standard, siren standard
4 screamers

6 flamers: pyrocaster

Eens aangekomen in het bos, hakten ze een paar boompjes om, legden een paar kampvuurtjes aan en deden hun gevoeg tussen de bomen. Dit was niet naar de zin van de milieuactivisten die in de bomen kampeerden om te voorkomen dat het bos gekapt werd, en uit het gebladerte sprongen het volgende naar beneden:

-Alter highborn
stuff, en helm of the hunt
-wardancer noble
stuff
-spellsinger lvl 2
2 scrolls
-wild rider noble on great stag
stuff

10 glade guard
10 glade guard
10 glade guard
12 dryads

10 wild riders

treeman
8 waywatchers

Ik vergeet misschien nog iets...

Omdat ze het voordeel van de verrassing hadden, begonnen de milieuactivisten...

Turn 1
Alle glade guard, en een paar characters, schieten op de keeper. Na 31 pijlen tegen z'n neus te krijgen, zijn er 3 die ook nog wat steken... De rest van het leger komt wat naar voren, de treeman en de spellsinger verstoppen zich tussen een paar bomen. De waywatchers schieten een screamer neer.

De daemons stormen vollen bak naar voren. De keeper en de seekers chargen de wardancers. De screamers slashen 2 van de waywatchers die op hen hebben zitten schieten. De keeper en de seekers winnen makkelijk, en de seekers overrunnen in één van de unit glade guard. De keeper overrunt niet ver genoeg. de flamers blazen vuur en rook, en halen 2 wounds van de alter highborn af. Magic is grotendeels tenietgedaan door de 2 scrolls.

Turn 2
De keeper gebruikt siren song op een van de overige glade guard units, die kiezen om te vluchten en de tafel af gaan. Het laatse unit glade guard schiet op the masque, wiens ward saves geen probleem hebben. De seekers slachten zonder veel moeite de glade guard waar ze tegen liepen af. De dryads chargen de daemonettes, maar met een herald in de unit hebben zij ASF, en de dryads verliezen overtuigend en worden ingehaald. De alter highborn charged een van mijn horror units met de herald of tzeentch erin, maar die stand and shoot met flames of tzeentch en de highborn verliest zijn laatste wound. de waywatchers schieten de laatste 3 screamers neer. 120 points of waste...

In mijn beurt charged the masque de laatse unit glade guard, die verliezen en zich te pletter lopen tegen impassable terrain. De keeper en de seekers maken zich klaar voor een rear cherge tegen respectievelijk de treeman en de spellsinger, en de flamers en horrors schieten de overige 6 waywatchers af.

Turn 3
De wild riders chargen de daemonettes, en de treeman en de spellsinger vluchten wat dieper het bos in. de wild riders kunnen de herald of slaanesh doden en winnen combat, maar de nettes slagen hun instability test.

Nu de treeman buiten bereik is charged de keeper dan maar de wild riders in de flank, en ook the masque doet mee. Tegen de keeper kunnen ze niet op, ze vluchten en worden ingehaald.

Turn 4
De spellsinger, die, al stond hij in het bos, te dicht bij de keeper stond, faalt zijn terror test en gaat er vandoor. De treeman strangleroot de keeper, en helaas, de keeper verliest zijn laatste 2 wounds.

De seekers chargen de spellsinger en die loopt niet ver genoeg.

Turn 5
De treeman strangleroot de seekers, maar er zijn overlevenden.

De daemons claimen zoveel mogelijk tablequarters, en maken dat ze buiten bereik van die boommens z'n strangleroot zijn.

Turn 6 werd niet meer gespeeld, omdat die treeman toch niet uit het bos kon chargen, en ik helemaal geen zin had om zijn bos binnen te gaan om me te laten strangerooten of gewoon S6 doodmeppen.

Op het einde stond bij de wood elves alleen de treeman nog recht, terwijl de daemons nog 19 horrors, 10 daemonettes, 5 furies, 1 seeker, 6 flamers, the masque en de herald of tzeentch overhielden. Met 3 tablequarters en de occasionele banner waarvan we niet echt de moeite meer deden die te tellen, kwam het waarschijnlijk op een massacre voor de daemons.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Toen een demon een kampvuurtje startte...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer Fantasy :: General Gaming :: Casual Play Battle Reports-
Ga naar: