Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 info voor 9oktober

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
simmeken
Guardmaster
simmeken


Aantal berichten : 53
Registration date : 30-10-08
Leeftijd : 34
Woonplaats : gijzegem

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptyzo sep 26, 2010 5:46 pm

er gaat 3 keer een wetstrijd gespeelt worde van 2 uur
in die 3 wetstrijde zijn er speciale opject

1ste wetstrijd
er gaan 4 amo paks op het veld ligge ( versprijd ) die kan je kapot doen door in base contact me de kist te staan en ze kappot te slaan.
de kist eeft armor 10 ( pas wel op als de tegenstander ook in contact staat me de kist kan geen van bijde op de kist slaan )
per kist die je kan kapot doen krijg je 1 extra punt

2de wetstrijd
er gaan 2 kringen op her veld ligge waar je 1 volle beurt moet blijven instaan. let wel op de tegenstander mag nie binne de 3 inch voor die kring zijn anders kan je geen punt krijgen.
per volle beurt da je kan blijven staan zonder tegenstanders in de buurt krijg je 1 punt ( tot een max van 3 )

3de wetstrijd
voor je begint moet je op een pappier schrijven wat u doel is ( alle units kille - alle tank (dreadnods en transport bij gerekent) kille - of alle qh's kille )
als je dat doel haalt krijg je 3 punte



bij winne van een wetstrijd krijg je 3 punte - gelijk spele 2 punte - verlieze 1 punt
let wel op ook al verlies je je krijgt die punte die je kunne pakke hebt in het spel zelf ( bv bij wetstrijd 1 kan je 2 kist kappot doen maar je verliest met masaker dan krijg je ng altijd 3 punte ( 1 punt van verlieze en 2 van de kiste)
voor te bepalen wie er wint of verliest worden de punte die je kunne pakke hebt vergeleken met de tegenstander ( bv jij hebt 3 kist en tegenstander 1 dan win jij ( klint logis ) of et moe zijn da je tegenstander niks meer op tafel heeft dan win je automatis )


er worden in begin ook punte gegeven op u lijst ( moet leesbaar zijn )
hoe "zwakker " u lijst hoe meer punte je daar op krijgt
speel je harde lijst krijg je minder punte daarop

bij gelijke stand op het einde kan je ook punte krijgen op painting voor wie wint of verliest

het is gwn 1750 punte en characters mogen ( denk wel aan de punte die je voor de lijst krijgt )

inschijving is 5 euro die op het einde verdeelt word onder top 3

het toernooi begint dan ook om 10 uur smorgen zo alles kan gespeelt worde

lijsten worden week op voorhand in hermelijn afgegeven voor controle ( leesbaar aub )

als er nog vragen zoude zijn stuur maar ik zal zo rap mogelek antwoorde

grtz jonas
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptyzo sep 26, 2010 9:03 pm

voorstel voor planning:

10:00 Hermelijn open
10:05 Registratie (loting wie tegen wie speelt in de eerste ronde)
10:15 Voorbereiding eerste ronde (figuurkes gereed zetten, ...)
10:30 Start eerste ronde
12:30 Einde eerste ronde (uitslag rapporteren zodat er opnieuw kan gekeken worden wie tegen wie speelt)
12:45 Voorbereiding tweede ronde
13:00 Start tweede ronde
15:00 Einde tweede ronde (uitslag rapporteren zodat er opnieuw kan gekeken worden wie tegen wie speelt)
15:15 Voorbereiding derde ronde
15:30 Start derde ronde
17:30 Einde derde ronde (uitslag rapporteren zodat er opnieuw kan gekeken worden wie gewonnen heeft)
17:40 Bekendmaking winnaar(s)
17:45 Opruimen
18:00 Hermelijn sluit (vroeger dan normaal!)

Jonas heeft me laten weten dat hij reserve speler van dienst is dus als we oneven zijn, speelt hij ook mee.

Hou er rekening mee dat er niet veel tijd is tussen de rondes dus breng best zelf iets mee om te eten tussen de battles door.

Als ek mij niet vergis, is het de bedoeling dat voor de eerste ronde geloot wordt, en voor de andere rondes de resultaten van de vorige ronde(s) gebruikt worden (beste tegen beste, ...).
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Jackhammer
Dark Rider
Jackhammer


Aantal berichten : 94
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Aalst

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptyma sep 27, 2010 2:41 pm

Looks good to me, van de week mijn lijst binnen steken. Hoe zit da me paintingscores?(alles gebased etc.)
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptyma sep 27, 2010 3:32 pm

@Jonas: Ga jij de counters plaatsen bij de verschillende missies of doen de spelers dat zelf (12 inch van kant en 12 inch tussen de objectives)? Hou er rekening mee dat je misschien zelf ook meespeelt Smile

@iedereen: Als je nog andere spelers ziet of kent, verwittig hen dan ook. Niet iedereen bekijkt het forum op regelmatige basis ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptyma sep 27, 2010 3:35 pm

@Jonas: ivm de eerste missie ... kan je de kist chargen? Heeft invloed op furious charge bv om door armour 10 te geraken. Ik veronderstel dat het auto hits zijn (net als immobilized vehicle) ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptyma sep 27, 2010 3:37 pm

@Jonas: ivm de tweede missie ... wat bedoel je met een hele beurt blijven staan? In eigen movement phase inmoven tot begin volgende eigen movement phase (zodat je die movement phase er eventueel kan uitmoven)?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptyma sep 27, 2010 3:41 pm

@Jonas: ivm derde missie ... wat bedoel je met units? Alles wat geen vehicle en geen independant character is? Ik denk ook dat je alle vehicles bedoelt als tweede optie en niet alle tanks aangezien er vehicles zijn die geen tank zijn? Hoe zit het met retinue's (effectieve retinues en dus niet gejoined units) van HQs, moeten die ook vernietigd worden als je voor de HQ optie kiest?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
simmeken
Guardmaster
simmeken


Aantal berichten : 53
Registration date : 30-10-08
Leeftijd : 34
Woonplaats : gijzegem

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: ...   info voor 9oktober Emptyma sep 27, 2010 8:34 pm

1ste missie --- de kisten gaan in een gebouw liggen. dus als je die zou kunne chargeren mag dat altijd. let wel op ze gaan nie in het open liggen
2de missie --- in u beurt beweeg je in de kring en als je daar kunt blijven staan tot de volgende beurt zonder dat de tegenstander binnen de 3 inch van die kring is krijg je een punt ( tot een max van 3 punte )
3de missie --- bij optie kill all tanks moet je alles van tanks - transport - dreadnods killen ( bikes en jetbikes horen daar niet bij )
bij optie van kill all units moet je het "grond volk" killen ( units die zijn gaan lopen en die hun ld niet halen aan het einde van de wetstrijd tellen ze ook als gekillt )
bij optie van kill hq moet je de hq killen + die unit waar het character in in begonne ( anders zou het te "simpel" zijn

voor de counter ( kisten en kringen en zo ) zou ik zette als ik nie zelf meedoe anders zou ik het aan fhillip vragen of hij ze zet ( of als iedereen akkoort gaat het zelf zette met bepaalde regels rond ) ( bv kiste moete in gebouw staan - kringen moeten in het open liggen
Terug naar boven Ga naar beneden
Jackhammer
Dark Rider
Jackhammer


Aantal berichten : 94
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Aalst

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptywo sep 29, 2010 1:17 pm

ok, wie gaat er nu meedoen, misschien is een lijstje opstellen
Da we toch met 8 zijn he

Jack
Jeroen
Steven?
Pieter?
Arno?
'edit by Phil'
Bart VM?
Bart?
Bret?
Terug naar boven Ga naar beneden
simmeken
Guardmaster
simmeken


Aantal berichten : 53
Registration date : 30-10-08
Leeftijd : 34
Woonplaats : gijzegem

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: denk er aan    info voor 9oktober Emptyma okt 04, 2010 8:01 pm

nu zaterdag gaat het toernooi door
voor zekerheid het begint om 10 uur dus liefst op tijd komen

grtz jonas
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptydo okt 07, 2010 4:10 pm

@Jonas: toch nog enkele vraagjes ...

ivm de eerste battle. De ammo packs worden beschouwd als een immobilized vehicle? Dat wil zeggen dat je ze kan assaulten (automatische hits, extra attack, furious charge, 2d6+str voor monstrous creatures, niet gelocked in combat, geen consolidation, ...). Maar je kan er niet op schieten. Correct?
In het geval je zelf meespeelt omdat we oneven zijn : de ammo crates kunnen voorgesteld worden door objectives? Spelers plaatsen die om beurten (1 in elk table quarter?) en in terrein waar mogelijk?

ivm de tweede battle. Hoe groot gaan die kringen zijn en hoe gaat dit gevisualiseerd worden ? In het geval je zelf meespeelt: deze kringen opnieuw voorstellen door objectives (zoveel inch rond dat objective) ? Elke speler mag 1 objective plaatsen?

ivm de derde battle. Ik stel voor dat we aan jou (of aan Phillippe indien jij meespeelt) de geheime missie laten weten ipv dat ergens op te schrijven. Ok?
Kan je een automatisch succes hebben met die speciale missie als jouw tegenstander niets heeft in een bepaalde categorie? Bv demons of tyranids hebben meestal geen vehicles mee...
Moet je de geheime missie kiezen voor je weet tegen wie je speelt in de derde ronde of er na?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Jackhammer
Dark Rider
Jackhammer


Aantal berichten : 94
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Aalst

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptydo okt 07, 2010 5:14 pm

nog 1 vraag, welke deployment voor de verschillende missies of wordt da gerold?
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptydo okt 07, 2010 6:28 pm

en nog een vraagje ivm missie 1 : AV10. Is glancing genoeg of moeten we een penetrating hit hebben (wrecked of explodes) ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Brett
Kouran



Aantal berichten : 315
Registration date : 20-01-09

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptydo okt 07, 2010 10:48 pm

Ik zal de zaterdag er wel zijn, als ik nodig ben om aan even aantal te komen doe 'k mee, indien niet hebben mn necrons een dagje congé ... study
Terug naar boven Ga naar beneden
simmeken
Guardmaster
simmeken


Aantal berichten : 53
Registration date : 30-10-08
Leeftijd : 34
Woonplaats : gijzegem

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: antwoorden   info voor 9oktober Emptyvr okt 08, 2010 12:55 pm

Jonas: toch nog enkele vraagjes ...

ivm de eerste battle. De ammo packs worden beschouwd als een immobilized vehicle? Dat wil zeggen dat je ze kan assaulten (automatische hits, extra attack, furious charge, 2d6+str voor monstrous creatures, niet gelocked in combat, geen consolidation, ...). Maar je kan er niet op schieten. Correct?
ja hellemaal juist

In het geval je zelf meespeelt omdat we oneven zijn : de ammo crates kunnen voorgesteld worden door objectives? Spelers plaatsen die om beurten (1 in elk table quarter?) en in terrein waar mogelijk?
als ik zelf meedoe dan gaan de spelers die "opjectives" zelf zette maar ze moeten in een gebouw staan of bij een terein stuk (bos of hekje bv) en ze mogen niet in de deployment zone staan ( anders is het te makkelek voor direct 2 punte te scoren

ivm de tweede battle. Hoe groot gaan die kringen zijn en hoe gaat dit gevisualiseerd worden ? In het geval je zelf meespeelt: deze kringen opnieuw voorstellen door objectives (zoveel inch rond dat objective) ? Elke speler mag 1 objective plaatsen?
de kringen zijn even groot als ne large blast - indien ik mee doe mag elke speler 1 kring legge ( moet in open zicht liggen) ( dus nie achter gebouw enzo) en ook mogen de kringen nie in de deployment zone liggen

ivm de derde battle. Ik stel voor dat we aan jou (of aan Phillippe indien jij meespeelt) de geheime missie laten weten ipv dat ergens op te schrijven. Ok?
Kan je een automatisch succes hebben met die speciale missie als jouw tegenstander niets heeft in een bepaalde categorie? Bv demons of tyranids hebben meestal geen vehicles mee...
Moet je de geheime missie kiezen voor je weet tegen wie je speelt in de derde ronde of er na?
je mag niks kiezen da de tegenstander nie mee eeft anders ben je direct gewonne en is er ook niks mee aan aan die battle
omda het de laatste misie is kan je " ongeveer " zien wa iedereen mee heeft en iets kieze da die persoon meeheeft en die geheime missie dan speelt
indien er personen zijn die nie goe wete wa de andere meeheeft kan er in ed slechtste geval gezegt worden om eerst optestelle en dan pas u missie op te schrijven
Terug naar boven Ga naar beneden
simmeken
Guardmaster
simmeken


Aantal berichten : 53
Registration date : 30-10-08
Leeftijd : 34
Woonplaats : gijzegem

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: deployment   info voor 9oktober Emptyvr okt 08, 2010 12:58 pm

nog 1 vraag, welke deployment voor de verschillende missies of wordt da gerold?
voor te wete welke deployment het is blijf het ed rollen van uit den boek
zo heb je ook altijd iets anders van deployment en da maak het ook afwisselent
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptyvr okt 08, 2010 2:30 pm

simmeken schreef:
In het geval je zelf meespeelt omdat we oneven zijn : de ammo crates kunnen voorgesteld worden door objectives? Spelers plaatsen die om beurten (1 in elk table quarter?) en in terrein waar mogelijk?
als ik zelf meedoe dan gaan de spelers die "opjectives" zelf zette maar ze moeten in een gebouw staan of bij een terein stuk (bos of hekje bv) en ze mogen niet in de deployment zone staan ( anders is het te makkelek voor direct 2 punte te scoren

Bij Dawn of War zal het moeilijk gaan om ze niet in de deployment zone te plaatsen ... (idem voor de kringen in de tweede battle)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptyvr okt 08, 2010 2:34 pm

Ik veronderstel dat je in de tweede battle een punt scoort zolang ten minste 1 model binnen de kring staat? De volledige unit moet niet in de kring staan? Kunnen alle units dit doen of enkel infanterie of enkel scoring troops of zo ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Emptyza okt 09, 2010 8:03 pm

belangrijk !!!

Ik heb gemerkt dat er verschillende fouten in de puntenregistratie geslopen zijn ('k had verwittigd dat ek niet echt wakker was ...). Ik wacht nog op Jonas voor de score van de army list samenstelling en dan post ik de definitieve resulaten. 't is dus mogelijk dat de prijzen moeten teruggegeven worden om aan de juiste personen te bezorgen ...

't is ambetantig maar eerlijk duurt het langst ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Gesponsorde inhoud





info voor 9oktober Empty
BerichtOnderwerp: Re: info voor 9oktober   info voor 9oktober Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
info voor 9oktober
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Games day info

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: Other Stuff-
Ga naar: