Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 40k toernooi Gaming Lords Leuven

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty
BerichtOnderwerp: 40k toernooi Gaming Lords Leuven   40k toernooi Gaming Lords Leuven Emptydo aug 26, 2010 11:54 am

Dit weekend gaan Thomas, Jack en Arno deelnemen aan een interclub toernooi in Leuven. Spijtig genoeg kan ik er zelf niet bij zijn Sad

Ik ben een kijkje gaan nemen op de site van Gaming Lords en heb volgende info samengesteld zodat we al een idee hebben van de tegenstanders ...

40k toernooi Gaming Lords Leuven Toernooi

Veel geluk en laat achteraf gerust weten hoe het gegaan is!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40k toernooi Gaming Lords Leuven   40k toernooi Gaming Lords Leuven Emptyvr aug 27, 2010 12:25 pm

oei veel orks en eldar good luck!
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40k toernooi Gaming Lords Leuven   40k toernooi Gaming Lords Leuven Emptyma aug 30, 2010 1:33 pm

Even kort vertellenb wat er gebeurd is...

Arno Haalde 2 minor losses en een draw binnen. Ik ken de details niet echt want hij speelde altijd in een andere kamer. Zijn tweede battle tegen tau had hij eigenlijk moeten winnen, maar tegen de tijd dat we erachter kwamen welke rare dingen die tau speler allemaal had gedaan waren we al aan battle 3 bezig en viel er tegenover de judge niets meer te bewijzen. :/

Over wat ikzelf heb gedaan kan ik natuurlijk wel wat meer in detail treden.

Ik had dus mijn daemons meegenomen, en uiteraard kwam ik voor mijn eerste battle tegenover één van de 2 aanwezige (van meer dan 60 spelers) daemonhunters te staan. Hij had 2 squads grey knights waar ik om zo zeggen 'geen botten' tegen on doen en de 'psycannons' (hij sprak frans en ik weet niet of ze in het engels ook zo heten) die geen invulnerable saves toelaten waren een onaangename ervaring... Ik werd nog nooit zo efficient aan frit geschoten. Om dingen erger te maken scatterden alle4 de supply drops (secondary objective) allemaal recht in zijn armen, en zodoende had ik zelfs niet de kans om ze op te rapen. Op het einde had ik 3 objectives van de 4 (primary objective), en hij maar 1, maar omdat hij wel alle4 de supplies had en ruim voor stand on kill points (tertiary objective), werd het nog een minor loss voor mij. De uitroep 'L'empereur protège!' met de sign of the aquila was ook alleen de eerste 2 keer grappig...

Mijn tweede battle kwam ik tegen de kapitein van de knights of bayard! Als ik vandaag één keer moest winnen dan toch wel hier... Very Happy Hij had chaos marines bij, met 2 lash princes als HQ, wat plague marines en berzekers, obliterators, defiler, vindicator...
En ik was al meteen weg voor een goede start. Ik had de juiste wave, hij had eerste beurt, en het primary objective was ook een eitje voor daemons. in de eerste beurt schoot ik een van zijn daemon princes kapot en het secondary objective (assassinate most expensive HQ) was al binnen. In zijn beurt bleek helaas nogmaals dat templates mijn daemons graag zien en er zo dicht mogelijk bij willen zijn. Ik verloor een unit bloodletters en de seekers. In latere beurten sloegen 16 berzerkers mijn bloocrushers dood, maar ze werden onmiddelijk daarna tot pap gemuteerd door de dodelijke adem van mijn flamers. De een daemon prince sloeg de defiler kapot, terwijl de andere de resterende vijandelije daemon prince aanpaket met hulp van het tweede unit bloodletters. De soul grinder doodde de obliterators, vindicator, en de rhinos. Terwijl de heralds en flamers de laatste plague marines afmaakten. De plaguebeares stonden te scoren en keken ernaar.
De battle was al gedaan op beurt 5, wat de enige reden is dat het geen wipeout werd. (er stonden nog 2 plague marines recht) En het primary objective (untis in vijandelijke deployment zone) had ik eigenlijk al gewonnen voor de battle begon met de daemonic assault rule. Ook het tertiary objective was nog voor mij. en ik haalde de massacre binnen.

De laatste battle was tegen space marines gunline... Mad Ik spreek dan ver meer dan 10 lascannons en nog wat andere heavies in het army, alsook 3 dreadnaughts met assault cannons en missile launchers. en een hoop bolters. Mijn verkeerde wave spawnde en werd veelal in brokken geschoten, maar ze konden toch de rechterkant redelijk opkuisen. Zijn shooting bleef te erg en op het eidne had ik alleen de heralds en de daemo princes over. Honourable mention gaat naar mijn soul grinder, die pas bij de (+/-) vjftiende lascannon to the face neerging. helaas rolden mijn bolts of change niet veel beter en de princes moesten het veelal handmatig oplossen. Ik had het secondary objective, maar zijn overblijvende dreadnaughts en devestators hielden het primary goed in handen. In mijn laatste beurt vergeet ik om mijn heralds te turbo boosten en te gaan contesten, grootste fout van de dag (ik was al een hele dag bezig geweest, een grote fout zat eraan te komen) en wat 36-0 kon geweest zijn voor mij bleef 12-14... Embarassed

En dat maakte Jack tot MVP... Hoe hij het precies gedaan heeft, dat moet je maar eens aan hem vragen, maar hij haalde 2 massacres en een draw binnen. Ik geloof dat ik moet nu toch toegeven dat Jack effectief beter is in 40k dan hij in fantasy deed. Ons team eindigde met 173 punten op de tiende plaats van de 15. Aan de andere kant, de eerste had er ook maar 227, dus de punten lagen wel dicht bij elkaar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40k toernooi Gaming Lords Leuven   40k toernooi Gaming Lords Leuven Emptyma aug 30, 2010 2:28 pm

Klinkt goed. Hoe zat de organisatie verder in elkaar? Verliep alles wat vlot?

'k hoop dat ek er een volgende keer kan bijzijn ...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Jackhammer
Dark Rider
Jackhammer


Aantal berichten : 94
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Aalst

40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40k toernooi Gaming Lords Leuven   40k toernooi Gaming Lords Leuven Emptyma aug 30, 2010 4:14 pm

ok, dan maar mijn report

eerst ronde was spearhead deployment en ik kwam tegen tyranids met 1 carnifex en 1 hive Tyrant. Hij gebruikt bijna alle deployment space op en ik plaats tegenover zijn grote blokken gaunts(of zoiets) een landraider met 5 termies, aan de andere kant van kwadrant zet ik 2 rhinos met 7 plague marines in en de deamon prince. Hij had eerste beurt en chargeert mijn prince, ik maak 4 casualties en hij maakt 1 wound. Aan de andere kant van het kwadrant besluit hij om in de chargerange van mijn termies te gaan. Mijn eerste beurt was 2 templates smijten(waar ze naartoe gingen maakt niet zoveel uit daar het redelijk crowded was aan zijn kant), mijn terminators blazen de front van een zijn blokken weg, mijn lasfire herleidt een van zijn vetzakken tot een hoopje as geassisteerd door mijn autocannon. Ik assault met mijn terminators en aan de andere kant komen de plague marines uit hun transport om de princce te helpen. IK neem verwaarloosbare casualties en van zijn 2 grote blokken blijft al niet veel over. De beurt erna doet hij niet veel constructief, in mijn 2e beurt blaas ik zijn tyrant weg, en vanaf dan is eigenlijk elke blast die hij niet savet instant death, hij had enkerl nog 4 tyrannid warriors en 2 units die nog niet waren toegekomen. In beurt 5 spawnen zijn 2 units uiteindelijk om in mijn laatste beurt tesamen met de warriors te sterven in rapid all over the place :p.
Massacre voor mij.
Ronde 2, Space Marine gunline

Ik heb de eerste beurt en door night fighting gebeurt er niet veel boeiend. In zijn eerste beurt kan hij mijn landraider immobiliseren. In mijn 2e beurt rijden 2 van mijn rhinos zich vast in terrain. Mijn prince kuist de eerste van zijn dreadnoughts op. Mijn vindicator en lascanons op de landraider claimen de eerste casualties. Hij wil in zijn beurt 2 zijn defensieve positie niet verlaten. Hij kan een van mijn rhinos opbazen waardoor er 7 plague marines tesamen met mijn terminators te voet mogen komen. De volgende beurt staan ze in combat met support van mijn terminatorsquad. Op de 2 flanken worden mijn 2 rhinos gerepareerd. Ik schiet nog wat lasfire weg. Het komt erop neer dat ik met 2 scoring troops aan de overkant geraak en dat die alles opkuisen met hun meltagun. Hij kan echter nog met 1 survivor en een transport die nog niet beschadigd was aan mijn kant geraken waardoor hij 2 scoring troops had tegen mijn 2 groepen plague marines. Op elk ander objective staan we ook perfect gelijk. Onze 2 HQ's zijn weg en dat wil dus zeggen dat het claimen van het centraal objectief door mijn prince of zijn captain ook op niks uitdraait.
Op alle vlakken draw.

Ronde 3 Space Marines

Hoofdobjectief is nu echt de terreinelementen claimen, secondary 3 objectives en derdes een groot verschil in victorypoints(meer dan 800). Hij heeft de eerste beurt en deployt 2 landraiders , 2 dreadnought en 1 rhino. daarnaast zet hij een unit tacticals op 1 van de objectives aan zijn kant. Ik dploy zoveel mogelijk in cover zodat ik optimale coversaves heb tegen zijn batterij lassfire. Op zijn eerste beurt schiet hij het battlecannon af mijn defiler, voor de rest lukt er niet echt veel. In mijn eerste beurt lasht mijn prince zijn tacticals weg en hakt ze in stukken. Op de andere kant immobiliseer ik en smijt ik wapens weg van zijn verschillende landraiders en blaas een dreadnought weg. Zijn beurt 2 zien mijn vindicator geimmobiliseerd en verder niks. Mijn beurt 2 heb ik charges op zijn 2e dreadnought met de prince. Mijn terminatorsquad komt uit hun taxi om een van zijn landraiders aan te vallen. Mijn defiler valt er ook op aan(zonder blastweapon was hij toch wat minder boeiend), de close combat arms trekken de landraider in stukken. De andere landraider is nog altijd geimmobiliseerd. Zijn terminators komen eruit en hij besluit mijn prince aan te vallen in zijn beurt 3 met zijn terminators. Ik sla er 2 weg en hij scoort 1 hit. Dan direct mijn beurt 3. Ik schiet zijn 2e landraider in stukken en in de assault vallen een squad plague marines de tacticals aan die eruit komen. Aan de andere kant vallen mijn defiler en mijn terminators zijn terminators aan. Zijn unit zit nu tussen prince, mijn terminatorsquad en mijn defiler. En toch houden ze het uit tot beurt 5 als de laatste terminator valt bij hem.(invulnerable 3+), aan de nadere kant veel minder boeiend als 2 van mijn plague squads zonder veel moeite eerst de marine unit opkuisen en nadien de laatste rhino. Daarmee heeft hij niks meer op tafel en heb ik mijn 2e wipe-out van de dag.

Hierna mijn lijst die ik gespeeld heb.

Chaos space marines 1750
HQ: Deamon Prince of Slaanesh
Mark of Slaanesh
Wings
Lash of Submission
155 points

Troops:
7 plague marines
champion
power fist
2 meltagun
rhino with twin-linked bolter
261 points

7 plague marines
champion
power fist
2 meltagun
rhino with twin-linked bolter
261 points

7 plague marines
champion
power fist
2 meltagun
rhino with twin-linked bolter
261 points

Elite
5 chaos terminator
land raider with dozerblade
Mark of Khorne
1 heavy flamer
1 chainfist
4 power fist
465 points

1 chaos vindicator
125 points

1 chaos predator
70 points

1 chaos defiler
extra close combat arm instead of heavy flamer
150 points

total: 1748 points

Chapeau voor de organisatie, buiten de wachttijden( wat ge volgens mij moeilijk kunt vermijden als er 33 tafels zijn)viel alles goe mee. Een volgende keer wil ik zeker deelnemen aan een sortgelijk event. Het is zeker aan te raden. Verder the usual he, weir emmen da goed gedaan, met da beetje meer ervaring scheelt het ons een victory meer of zo, who knows? Tkomt erop neer da we ons geamuseerd hebben, en da is hetgeen het belangrijkste is.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40k toernooi Gaming Lords Leuven   40k toernooi Gaming Lords Leuven Emptyma aug 30, 2010 4:39 pm

Merci voor de report en proficiat met de resulaten !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Jackhammer
Dark Rider
Jackhammer


Aantal berichten : 94
Registration date : 17-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Aalst

40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40k toernooi Gaming Lords Leuven   40k toernooi Gaming Lords Leuven Emptywo sep 01, 2010 11:11 am

De resultaten zijn gepost op de clubsite van de gaminglords, het blijkt dat we 4es zijn geeindigd, niet de 10e plaats die we dachten. Ikzelf ben 3e(met 4 andere) individueel. Thomas 26ste, Arno nog erges in top 50. Al bij al nie slecht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40k toernooi Gaming Lords Leuven   40k toernooi Gaming Lords Leuven Emptywo sep 01, 2010 1:28 pm

Heel goe gedaan, gasten !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40k toernooi Gaming Lords Leuven   40k toernooi Gaming Lords Leuven Emptywo sep 01, 2010 11:16 pm

hilarisch!!! lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40k toernooi Gaming Lords Leuven   40k toernooi Gaming Lords Leuven Emptywo sep 01, 2010 11:27 pm

Wel pijnlijk voor de organisatie, die fout... Razz Ze moeten het team dat op het toernooi als winnaar werd uitgeroepen vragen de beker weer af te geven...
Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40k toernooi Gaming Lords Leuven   40k toernooi Gaming Lords Leuven Emptywo sep 01, 2010 11:38 pm

idd pijnlijk jack 3de op een 40k toernooi jaja begint zoals bij magic te worden wint ma weet nie hoe haha cascaden he jacksken!
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40k toernooi Gaming Lords Leuven   40k toernooi Gaming Lords Leuven Emptydo sep 02, 2010 2:41 pm


Jack is favored by the Chaos Gods!!! Ik had het al gemerkt aan zijn mutaties... Suspect

Proficiat voor de rest met het fantastische resultaat!!!!
Hermelijn RULES!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty
BerichtOnderwerp: Re: 40k toernooi Gaming Lords Leuven   40k toernooi Gaming Lords Leuven Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
40k toernooi Gaming Lords Leuven
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» gaming lords leuven club championships
» doubles leuven
» Insurrection Leuven
» 31 oktober Insurrection 2 Leuven
» tablewar & front line gaming kickstarter

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: tournaments-
Ga naar: