Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Hermelijn 40k Paint & Battle competitie

Ga naar beneden 
+7
Hollow_man
coves
Philuz XIII
Bart VdB
Tenderleaf
Bart VM
Necron
11 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
AuteurBericht
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Emptyza okt 02, 2010 4:55 pm

Ik vond het een goede campaign. Vooral omdat het mij echt de tijd heeft gegeven om 40k te leren kennen (tijdens mijn eerste battle was ik volkomen verrast dat er marines uit die tank kwamen) en vooral ook dat het schilderen van mijn leger over die tijd toch een mooi stukje opgeschoten is.
Aan de ene kant ben ik het ermee eens dat het misschien inderdaad de mensen met meer tijd bevoordeelde. Aan de andere kant mogen we hierbij niet uit het oog verliezen dat het belangijkste doel van de campaign was om legers geschilderd te krijgen en de mensen te leren spelen. Ik kan me perfect voorstellen dat indien iemand achter kwam te staan in battle points hij het verven ook snel zou opgeven omdat hij toch niet meer kon winnen, wat dus helemaal de bedoeling niet was.
Nu we allemaal (theoretisch gezien) een volledig geschilderd leger hebben kunnen we inderdaad voor een volgende eventueel een ristrictie invoeren voor het aantal battles.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB


Aantal berichten : 388
Registration date : 26-03-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Neuerkirchen

Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Emptyzo okt 03, 2010 10:11 pm

Ik ben content. Ik heb meegedaan om mijn Chaos marines eindelijk eens geschilderd te krijgen en op 6 maand heb een heel leger (jannetten) geverfd. 't was tof, maar toch zou ik halfweg eens een pauze inlassen en ook een maximum van battles per maand invoeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Emptyma okt 04, 2010 10:14 am

Bart VM schreef:

Wat ik iets minder vond:
- 6 maand elke maand verschillende keren spelen kan te veel worden. Ik zou de volgende keer -uitgaande van eenzelfde timing- na 3 à 4 maand een maand pauze inlassen. Kwestie van painters' burn-out tegen te gaan.

Misschien inderdaad wel nodig. De laatste maand kon ik ook geen rhino chassis meer zien en heb ik Mephiston genomen (direct 250 punten in 1 figuurtje) Smile

Bart VM schreef:

- het toernooi format zorgt er m.i. niet noodzakelijk voor dat de beste commander wint, maar beloont wel diegene met de meeste tijd. Zoals je gisteren zelf zei: het was voldoende om 10 keer te verliezen om het maximum aantal punten te hebben. Ik zou toch opteren om elke maand een fixed aantal battles te spelen, maar enkel die battles te laten meetellen in de score. Vrije battles blijven dan dat: vrije battles, voor de fun.

Mijn voornaamste schrik was dat de deelnemers die 40k al goed onder de knie hadden, nieuwe spelers zouden onder tafel spelen in de eerste maand(en) en dat die dan zouden afhaken omdat ze toch niet meer konden winnen. Dat heb ik willen compenseren door ook punten te geven bij verlies en geen limiet op het aantal battles te plaatsen. Achteraf blijkt nu dat hierdoor de spelers met meer tijd meer kans hadden om maximaal punten te halen. 'k weet niet of er een gulden middenweg is. Als er nog eens iets georganisseerd wordt, zullen we daar eens goed moeten over nadenken.

Bart VM schreef:

- 3 'verplichte' battle was goed in het begin, maar om dit tegen het einde georganiseerd te krijgen was nogal moeilijk. Voor 1750 punten ben je al het mooiste deel van de avond bezig, en als je er zo 3 moet afwerken, en je moet werken tijdens de week dan kruipt het meeste van je vrije tijd snel in het toernooi

Laat staan als je daarboven op nog moet verven Smile Er waren maar twee verplichte battles: de gelote en eventueel als je gechallenged werd. Voor de derde kon je zelf kiezen of je challengede of niet. Minder battles is moeilijk denk ik. Challenges moeten mogelijk zijn. Sommige spelers zijn geneigd om niet tegen andere deelnemers te spelen en dan kan het zijn dat er iemand uit de boot valt om zijn battles te spelen. De enige optie dat ik zie, is de gelote battle laten vallen en enkel nog challenges. Maar dan riskeer je slechts één battle te kunnen spelen per maand.

Wat vonden jullie van de puntenverdeling tussen verven en battles? En van het puntensysteem voor de battles (1 loss - 3 draw - 5 win) ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Bart VM
Malekith's Best Friend
Bart VM


Aantal berichten : 1054
Registration date : 11-03-10
Leeftijd : 48
Woonplaats : Terra

Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Emptyma okt 04, 2010 1:50 pm

Citaat :
Laat staan als je daarboven op nog moet verven Er waren maar twee verplichte battles: de gelote en eventueel als je gechallenged werd. Voor de derde kon je zelf kiezen of je challengede of niet. Minder battles is moeilijk denk ik. Challenges moeten mogelijk zijn. Sommige spelers zijn geneigd om niet tegen andere deelnemers te spelen en dan kan het zijn dat er iemand uit de boot valt om zijn battles te spelen. De enige optie dat ik zie, is de gelote battle laten vallen en enkel nog challenges. Maar dan riskeer je slechts één battle te kunnen spelen per maand.
Iets wat je kan doen wanneer van in het begin met een vast aantal punten speelt is een soort matrix opstellen, zodat iedereen minstens één maal tegen elk ander moet spelen. Dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk wanneer het aantal punten evolueert per maand. Of inderdaad gaan naar twee battles, één eigen challenge en één maal gechallenged worden. En een mechanisme inbouwen zodat het ofwel niet mogelijk is steeds dezelfde tegenstander te challengen, of zodat het serieus afgestraft wordt (ik denk maar x punten voor een zege tegen player A in maand 1, x-2 punten tegen player A in maand 2, enz...). Zodat het uiteindelijk niks meer opbrengt om steeds dezelfde speler te challengen. En misschien de andere kant op ook: wanneer een speler een tijdje niet gechallenged wordt, dan gaat zijn 'rating' omhoog en kan je x+2 punten winnen tegen hem.

Citaat :
Wat vonden jullie van de puntenverdeling tussen verven en battles? En van het puntensysteem voor de battles (1 loss - 3 draw - 5 win) ?
De puntenverdeling zat wel goed volgens mij.
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart VdB
Lokhir Fellheart
Bart VdB


Aantal berichten : 388
Registration date : 26-03-10
Leeftijd : 47
Woonplaats : Neuerkirchen

Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Emptyma okt 04, 2010 10:43 pm

3 battles op een maand vind ik goed. Het heeft er wel eens om gespannen met mij om deze rond te krijgen, vooral naar het einde toe.
Ik heb me goed geamuseerd en dat is wat telt volgens mij. Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
arno
Witch Elf
arno


Aantal berichten : 115
Registration date : 13-05-10
Leeftijd : 27
Woonplaats : krieg

Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Emptydi okt 05, 2010 7:15 pm

ik vod drie battles ook genoeg en zeker omdat ik al veel te veel schoolwerk en een paar keer niet kon gaan spelen.
Maar al bij al was het heel leuk Laughing Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Hermelijn 40k Paint & Battle competitie   Hermelijn 40k Paint & Battle competitie - Pagina 4 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Hermelijn 40k Paint & Battle competitie
Terug naar boven 
Pagina 4 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Hermelijn 40k Paint & Battle Competitie II
» New GW paint
» Hermelijn 40k doubles league
» Hermelijn Unbound
» Hermelijn at the movies

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: 40K Campaigns-
Ga naar: