Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Dark Elves

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Dark Elves Empty
BerichtOnderwerp: Dark Elves   Dark Elves Emptywo mei 06, 2009 4:15 pm

Corsairs hebben (of kunnen dat hebben) een handbow, dit is een handwapen dat 8 inch ver schiet en kan gebruikt worden als "stand and shoor" reactie op een charge, nu mijn vraag: Kan men stand and shoot met een handbow en daarna gebruiken in hand to hand om extra Attack te bekomen, naast uw handweapon?

Is belangerijk voor mij of ik mijn Corsairs twee handweapçons geef of handweapon en handbow.
Terug naar boven Ga naar beneden
Tenderleaf
Tullaris
Tenderleaf


Aantal berichten : 281
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Eirp

Dark Elves Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dark Elves   Dark Elves Emptywo mei 06, 2009 5:45 pm

staat het er bij dat ze als additional handweapon tellen, zoals bij pistols, of brace of pistols?
Terug naar boven Ga naar beneden
Sha
AoW Playtester - Administrator
Sha


Aantal berichten : 143
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 41
Woonplaats : Erpe-Mere

Dark Elves Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dark Elves   Dark Elves Emptywo mei 06, 2009 8:14 pm

Ik heb mij hier ook steeds vragen over gesteld, ik had dit ook al eens gevraagd op druchii.net, maar ik krijg verschillende antwoorden.

Sommigen zeggen dat ze 2-hand weapons én een handbow kunnen dragen, zodat je kan schieten in de shooting phase, maar ook tevens alle attacks indien je zou moeten vechten. Hier is wel een uitzondering op nl. indien je zou stand & shooten, dan heb je maar 1 attack meer van je hand weapons ipv 2 doordat ze zoals ze het beschrijven dan niet snel genoeg zouden zijn om hun handbow weg te steken.

Het andere antwoord is dat indien je een handbow neemt je een attack minder hebt.

Ik heb het ook steeds gespeeld zoals in het eerste antwoord, maar ik heb het nog eens gevraagd aan een gast die ik ken van op druchii.net, maar ik wacht nog steeds op een antwoord.

Misschien weet Jurgen/Angry Angel het? Hij speelt al lang met DE en heeft al aan grote toernooien meegedaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://everyoneweb.com/weekentingel
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Dark Elves Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dark Elves   Dark Elves Emptywo mei 06, 2009 9:26 pm

Tenderleaf schreef:
staat het er bij dat ze als additional handweapon tellen, zoals bij pistols, of brace of pistols?

Er staat bij equipment: two hand weapons en dan bij weapons: swap hand weapon for hand bow en in de bestiary staat uitgelegd wat een hand bow doet nl no penalties for move & shoot or for shooting for over half range en dan ook nog dat men altijd kan stand & shoot zelfs als de tegenstander dichter is dan max range omdat het wapen zo klein is.
Bij rules staat er ook nog dat je 2x multiple shots hebt en zelfs 4x met een brace of hand bows.

Voilà dat is dus weer vree duidelijk van GW Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
FL3X
Lokhir Fellheart
FL3X


Aantal berichten : 364
Registration date : 27-12-08
Leeftijd : 33
Woonplaats : Oilsjt

Dark Elves Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dark Elves   Dark Elves Emptywo mei 06, 2009 9:52 pm

heb de vraag ook verschillende keren gesteld aan mezelf, maar ik denk dat als je 1 handbow neemt dat je 1 attack verliest.
Ik denk dat we gewoon moeten kijken naar het idee van SWAP. Dus ze verliezen gewoon hun extra hand weapon en nemen een handbow.

Enkel de Reaver kan 2 handbows dragen en hij behoudt dan wel 1 hand weapon.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://djfl3x.tk
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

Dark Elves Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dark Elves   Dark Elves Emptywo mei 06, 2009 10:50 pm

zoals ik het lees telt het niet meer als extra hand weapon. Anders zou het er moeten bij staan dat het telt als extra hand weapon.
Het zou ook redelijk nutteloos zijn om in de army list de optie te geven om gratis 1 van uw 2 hand weapons in te wisselen voor een handbow, en zou niemand 2 hand weapons nemen omdat de handbow enkel voordelen heeft voor dezelfde points cost.
Iemand die met handbows extra attacks wilt krijgen is gewoon de regels aan het buigen in zijn voordeel NMM.

Dus ofwel:
2 hand weapons = 2 attacks (1 base + 1 van de 2e hand weapon)
handbow en hand weapon = 1 attack, maar wel ranged mogelijkheid
2 handbows (op de reaver) = dubbel zoveel schoten met de reaver , en zijn base attacks (=2)
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Dark Elves Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dark Elves   Dark Elves Emptywo mei 06, 2009 11:15 pm

Dan heeft de reaver volgens jou geen Hand to hand attacks als hij twee hand bows neemt?

Dat staat er trouwens niet bij, er staat: give reaver pair of hand bows, dus niet swap handweapon for hand bows ?????
Terug naar boven Ga naar beneden
Tenderleaf
Tullaris
Tenderleaf


Aantal berichten : 281
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Eirp

Dark Elves Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dark Elves   Dark Elves Emptydo mei 07, 2009 11:10 am

als je zou lezen wat er staat zou je veel minder posten op dit forum Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
FL3X
Lokhir Fellheart
FL3X


Aantal berichten : 364
Registration date : 27-12-08
Leeftijd : 33
Woonplaats : Oilsjt

Dark Elves Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dark Elves   Dark Elves Emptydo mei 07, 2009 1:22 pm

Great Unclean one schreef:
give reaver pair of hand bows, dus niet swap handweapon for hand bows ?????

Hij draagt die 2 handbows, maar heeft nog altijd zijn hand weapon, dezen is wel genoeg genoeg getraind om ze wape te trekke as ze hem chargen :p

de gewone corsairs kunnen maar maximum 1 handbow dragen. Ze hebben dan dus da boogske en e zwaard vast (of iets anders degelijk waarmee ge ledematen kunt afhakken), tis gelijk coves zegt. Base attacks en range mogelijkheid.

De reaver heeft dan nog altijd 2 base attacks, maar als hij een extra handweapon draagt en geen handbows in het algemeen, dan heeft hij 3 attacks.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://djfl3x.tk
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Dark Elves Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dark Elves   Dark Elves Emptyzo mei 10, 2009 9:57 pm

Efkes resumeren, dus ne gewone corsair heeft met dat handboogsken 2x multi shot Attack en 1x close combat en de reaver heeft 4x multi shot en 2x close combat Attack (is tenslotte de champion van de unit)
Dat was het toch? (voor iedereen duidelijk en zonder discussie)
Dan blijven nog juist Shades over die een crossbow en een handweapon hebben maar waar men dan 1 additional handweapon kan voor bij nemen waardoor een Shade 2x muti shot Attacks heeft en 2x close combat Attacks, de champion heeft dan 3x close combat Attacks?! ja toch?

Who needs Hydra's when you have multi shot crossbows?!? Rolling Eyes
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Dark Elves Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dark Elves   Dark Elves Emptyzo mei 10, 2009 10:02 pm

Tenderleaf schreef:
als je zou lezen wat er staat zou je veel minder posten op dit forum Razz
Yep wijze woorden, maar lezen wat er staat laat in dit geval toch veel interpretatie toe wat niet altijd ten goede komt van een battle als er dan een meningsgeschil opduikt, bovendien is lezen wat er staat verdomd vervelend, vraag maar aan Sha die op den duur niks meer mocht met zijn Dark Elves na het spelen tegen verschillende tegenstanders (die allemaal konden lezen en er hun eigen interpretatie aan gaven) en er dan maar de brui aan gaf, zonde dus want de Sha was ne hele goeie speler met Dark Elves

Ps Heb trouwens gehoord dat de Sha nieuwe Dark Elves heeft gekocht!? cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Dark Elves Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dark Elves   Dark Elves Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Dark Elves
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» New High Elves
» New Dark Elves
» Nieuwe dark elves FAQ
» Dark Elves te koop
» 40k uitverkoop: tau FW, eldar starter army, dark angel dark vengeance & csm klein leger (ook skaven clanrats!)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Other Stuff :: Trash Talk-
Ga naar: