Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Pre-campaign problem solution topic

Ga naar beneden 
+5
Hollow_man
Great Unclean one
Philuz XIII
Patrick
coves
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptyma apr 06, 2009 8:03 pm

serieuzen titel, niet? Razz

Er zitten in de mighty empires regels wat onduidelijkheden, die we hier op voorhand gaan oplossen:

first up:
team games
1) in team games spelen 2 spelers samen, maar hebben ze elk een eigen army.
Dit betekent dat ze alletwee een eigen general, en minimum core requirement hebben. Dit wil ook zeggen dat ze meer rare en special slots beschikbaar hebben dan de uitgedagene.

Bijvoorbeeld:
De uitgedagene kiest een battle van 1000 punten.
Het team komt overeen om elk 500 punten te spelen. Elke speler in het team heeft dan een general én zijn minimum core nodig (2+, of 1+ bij high elves). Maar ze krijgen wel alletwee 1 rare slot, wat een totaal van 2 rare slots betekent.
Hoewel het team meer slots heeft, moeten ze ook 2 keer zoveel core én 2 generals hebben.

De andere oplossing is 1 army composition (dus 1 general voor het hele team, minimum core voor het hele team en maximum aantal special en rare slots voor de points value) voor het hele team

2) Effecten en spells die zeggen "all enemy units" zoals de engine of the gods, of drain life uit de lore of death hebben geen effect op units uit units uit hetzelfde team (staat niet in de regels, maar is een logische interpretatie dat er geen spells mogen gecast worden op units uit hetzelfde team).
Friendly effects (zoals portent of far) werken niet op units uit hetzelfde team (dit staat in de regels)

discuss Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Patrick
Tower Master
Patrick


Aantal berichten : 219
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptywo apr 08, 2009 11:16 am

waarom limiteren, de kant met een team zit zowiezo gelimiteerd in het aantal punten dat de helft kleiner is langs de andere kant.

Ik dacht begrepen te hebben dat diegene met meerdere challenges kon kiezen of hij aparte battles of meerdere per keer wilt aanpakken. Dat is dan een keus die hij neemt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.wanderingwolves.com
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptydo apr 09, 2009 10:50 am

Inderdaad, en als ik als uitgedaagde beslis om 2000p te spelen heb ik wel een lordchoice, de anderen niet omdat ze de punten moeten verdelen.
Die moet dan maar compenseren voor minder rare/special choices.
Terug naar boven Ga naar beneden
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptydo apr 09, 2009 12:18 pm

dus we gebruiken de aparte army slots; dat is al 1 ding. Ik zal zien of er nog onduidelijkheden zijn in de rulebook.

De uitdagers kunnen wel 1750-250 splitsen, en elk 250 gold spenderen om een leger van 2000 en een leger van 500 gold op te zetten. Dit staat wel in de regels Wink .
Terug naar boven Ga naar beneden
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptyvr apr 10, 2009 12:27 pm

de originele regels staan (raar maar waar Razz ) terug op de officiële GW site;

http://www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?aId=1400005

De regels zijn intussen iets anders (veel simpeler), maar het zal u al een idee geven Wink .
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptyzo apr 19, 2009 9:03 pm

Zijn dat die regels met die kribbelkens hier en daar?
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptyzo mei 03, 2009 7:36 pm

Hey all
Heb de 15 deelnemers verdeelt over 2 campagnes. Heb de namen gewoon getrokken. Het lot heeft dus beslist. De lijst hangt in de winkel.

De 1ste map is al aangemaakt (tevens gebasecoat) Aan de 2de zal ik deze week beginnen.
Ik zou wel eens een oproep willen doen aan iedereen om bij het verven van de map een beetje te helpen.
Waarvoor reeds mijn dank.

Zal zo snel mogelijk startdatum doorgeven.

Nog even voor alle duidelijkheid: dit soort campagne duurt minder lang maar om we zullen voor elke turn moeten samenkomen (events kiezen, challenges declaren,...)!!!!
Dat belooft.... Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptyma mei 04, 2009 12:24 pm

Hoewel het inderdaad het eenvoudigste is wanneer we allemaal kunnen samenkomen voor de events en zo meer, denk ik toch dat het ook mogelijk is dat via het forum te doen. voor veel van ons is het nu wel mogelijk regelmatig langs te komen, maar ik denk dat dat voor sommige mensen (zoals bijvoorbeeld Peter en Jeroen) wel moeilijker kan liggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
coves
Crone Hellebron
coves


Aantal berichten : 563
Registration date : 26-10-08

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptyma mei 04, 2009 6:05 pm

nu nog enkel de maximum puntenwaarde:

ik stel voor 2500 punten (dus kan gaan tot 2750 met 250 gold coins reinforcements)

het kan ook 2250 zijn (dat kan dus gaan tot 2500 met 250 gold coins reinforcements)
Terug naar boven Ga naar beneden
Tenderleaf
Tullaris
Tenderleaf


Aantal berichten : 281
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Eirp

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptyma mei 04, 2009 6:12 pm

ik dacht eerder aan minimum 500, maximum 't geen uw tegenstander kan zetten +1 Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptyma mei 04, 2009 8:25 pm

Ik kan e indenken dat zo'n 500 punten battletje wel een idee is als je echt niet veel tijd hebt om een campaign battle te spelen, maar ik zou toch liever zoiets kleins vermijden, zo'n kleine dingetjes zijn meestal niet leuk.

Als we dan toch zo klein gaan spelen, is het misschien verstandig om op voorhand af te spreken welke regels we daarvoor gebruiken (de echte, border patrol, warbands,...) Of is dat eerder iets dat spelers battle per battle voor zichzelf ogen beslissen?
Terug naar boven Ga naar beneden
von carstein
Shade
von carstein


Aantal berichten : 137
Registration date : 17-12-08
Leeftijd : 28
Woonplaats : aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptyma mei 04, 2009 8:36 pm

Hollow_man schreef:
Ik kan e indenken dat zo'n 500 punten battletje wel een idee is als je echt niet veel tijd hebt om een campaign battle te spelen, maar ik zou toch liever zoiets kleins vermijden, zo'n kleine dingetjes zijn meestal niet leuk.

Als we dan toch zo klein gaan spelen, is het misschien verstandig om op voorhand af te spreken welke regels we daarvoor gebruiken (de echte, border patrol, warbands,...) Of is dat eerder iets dat spelers battle per battle voor zichzelf ogen beslissen?




ps wel waar ma als je zo klein gaat spelen zijn sommige rassen wel bevoordeelt bv vampire counts kunnen dan nieuwe units maken enzo
Terug naar boven Ga naar beneden
Tenderleaf
Tullaris
Tenderleaf


Aantal berichten : 281
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Eirp

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptyma mei 04, 2009 9:06 pm

goh, elk ras heeft zo zijn voor en nadelen bij kleine battles, net zoals elk ras zo z'n voordelen heeft.

de limiet op 500 punten zorgt er voor dat iemand die nog niet lang bezig is met z'n leger en door 2 personen wordt uitgedaagd, nog steeds de mogelijkheid heeft om toch tegen beiden tegelijkertijd te spelen.

ik persoonlijk zou voor <1000 punten lijsten de warband-regels naar voor schuiven als standaard, maar deveation van die rule mag onderling afgesproken wordt, als je bv graag een border patrol-achtig scenario zou willen spelen

waarom warbands: functionelere en leukere speellijsten met zo'n laag puntenaantal, en 2 warbands van 500 ptn kunnen nog vrij makkelijk een 1000 ptn banner aanpakken, net als een 1000 ptn banner normaal moet in staat zijn om 2 500 ptn warbands af te maken, het blijft wie't beste speelt en dobbelt Smile

ook als er echt door iedereen uitgedaagd en gelijk gespeeld wordt wordt het leuk Smile stel dat je een mass-battle wil, en iedereen is geintresseerd om mee te doen die ronde, dus de uitdagingen vliegen in't rond en iedereen speelt meerdere games, gewoon voor elke keer je uitgedaagd bent 500 ptn, +500 van je eigen uitdaging, let the games begin Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
FL3X
Lokhir Fellheart
FL3X


Aantal berichten : 364
Registration date : 27-12-08
Leeftijd : 33
Woonplaats : Oilsjt

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptyma mei 04, 2009 10:14 pm

Tenderleaf schreef:
... de uitdagingen vliegen in't rond ...

INCOMING!!

nu ja ik vind het idee wel leuk idee van het warband gevoel. Onrechtstreeks kan dit ook een voordeel geven misschien ik weet niet of alle rassen al definitief beslist zijn?
Er zijn een paar mensen die een paar nieuwe legers hebben gekocht, misschien dat ze op deze manier dan ook goed vertrouwd raken met hun 'nieuwe' legers.

vb. Ik heb me Dark Elves gekocht en als de rassen nog niet definitief zijn, ga ik meedoen met de dark elves.

Tenderleaf schreef:
... 2 warbands van 500 ptn kunnen nog vrij makkelijk een 1000 ptn banner aanpakken, net als een 1000 ptn banner normaal moet in staat zijn om 2 500 ptn warbands af te maken ...

Daar hangt het niet allemaal af van hoe goed er gerolled word. Sommige legers hebben echt wel overwegende voordelen tegenover alle andere legers! Outnumbering kan voordeel zijn, maar als ze outnumberen en geluk hebben met hits? NICE :p (ik refereer ergens naar een of andere flessengooiende champion).
Ander voorbeeld buiten de flessensmijter is natuurlijk de Night Goblin fanatics.
Een fanatic in warband kan best wel pijn doen als de rolls goed uitkomen.
Slim uitgeruste heroes kunnen ook wel rustig op hun eentje al bijna de helft weggooien van de tegenstander zijn leger.

Ik ga toch ook wel voor een maximum aantal punten, maar ook voor een minimum. En daar heeft tom gelijk over 500.

Hollow_man schreef:
... zo'n kleine dingetjes zijn meestal niet leuk ...
voor jou niet met je daemons, er staat niet zo verschrikkelijk veel op je veld!

Warbands kunnen echt wel fun zijn als je natuurlijk het op de juiste manier speelt!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://djfl3x.tk
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptyma mei 04, 2009 10:47 pm

Tenderleaf schreef:
en iedereen speelt meerdere games
Que? Ik heb de regels gelezen en als ik het me goed herinner zijn ze zodanig opgesteld dat iedere speler maar één keer kan spelen per ronde. Wie uitdaagt kan niet meer uitgedaagd worden, en geen tweede uitdaging geven. Tenzij je een uitdager uit een multiplayer trekt, maar dan speelt die zijn eerste battle niet meer.

Dat ik niet zoveel volk heb staan bij warbands heeft er niet veel mee te maken. Ogres zijn bijvoorbeeld zodanig sterk in warbands of border patrol of skirmish? (ik vergeet altijd welke) dat ze niet eens in dat systeem mogen meedoen, er bestaan geen regels voor hen. Ze hebben veelal een model of 6-7 staan, maar krijg ze maar eens dood...
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptydi mei 05, 2009 8:44 pm

Efkes opfrissen, skirmisch ken ik maar wat is border patrol en warbands nu weeral?
Terug naar boven Ga naar beneden
von carstein
Shade
von carstein


Aantal berichten : 137
Registration date : 17-12-08
Leeftijd : 28
Woonplaats : aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptydi mei 05, 2009 8:47 pm

Great Unclean one schreef:
Efkes opfrissen, skirmisch ken ik maar wat is border patrol en warbands nu weeral?



warband ken ik et is een battle van 500 punten met een paar andere regels maar ik zelf heb nog nooit gehoord van skirmish of border patrol
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptydi mei 05, 2009 9:00 pm

von carstein schreef:
Great Unclean one schreef:
Efkes opfrissen, skirmisch ken ik maar wat is border patrol en warbands nu weeral?



warband ken ik et is een battle van 500 punten met een paar andere regels maar ik zelf heb nog nooit gehoord van skirmish of border patrol

Euh, zeker crisis? kan er echt niet meer uitleg aan af?
Terug naar boven Ga naar beneden
Tenderleaf
Tullaris
Tenderleaf


Aantal berichten : 281
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Eirp

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptywo mei 06, 2009 10:38 am

warbands:

voor 500 ptn moogt ge tot 2 "characters" zetten, met een totale waarde van maximum 150ptn. ge moet minstens 2 core units opzetten.

unit sizes zijn lichtelijk aangepast. units moeten een minimum unitsize van 3 hebben (1 ogre, 2 ruiters, 3 archers, ...) als ze de minimum unitsize uit den boek niet halen mogen ze echter geen commandmodels meebrengen.

general hoeft geen character te zijn, een unit champion is ook toegelaten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptywo mei 06, 2009 4:05 pm

Tenderleaf schreef:
warbands:

voor 500 ptn moogt ge tot 2 "characters" zetten, met een totale waarde van maximum 150ptn. ge moet minstens 2 core units opzetten.

unit sizes zijn lichtelijk aangepast. units moeten een minimum unitsize van 3 hebben (1 ogre, 2 ruiters, 3 archers, ...) als ze de minimum unitsize uit den boek niet halen mogen ze echter geen commandmodels meebrengen.

general hoeft geen character te zijn, een unit champion is ook toegelaten.

Ok,.....dat was dan warbands........ en dan nu border patrol????????
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptywo mei 06, 2009 4:19 pm

Hollow_man schreef:
Hoewel het inderdaad het eenvoudigste is wanneer we allemaal kunnen samenkomen voor de events en zo meer, denk ik toch dat het ook mogelijk is dat via het forum te doen. voor veel van ons is het nu wel mogelijk regelmatig langs te komen, maar ik denk dat dat voor sommige mensen (zoals bijvoorbeeld Peter en Jeroen) wel moeilijker kan liggen.

In dit geval kom ik wekelijks ne keer binnen, voor ne campaign probeer ik dan extra te komen, behalve juli en augustus (voorlopig nog) en dit om persoonlijke redenen, als je die graag weet kom je maar eens tot bij mij thuis..........liefst één voor één.......... Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Caesar
Tower Master
Caesar


Aantal berichten : 218
Registration date : 26-04-09
Leeftijd : 34
Woonplaats : Aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptywo mei 06, 2009 6:58 pm

en wa zijn na skirmishers en da patrol ding?! scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Tenderleaf
Tullaris
Tenderleaf


Aantal berichten : 281
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 40
Woonplaats : Eirp

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptywo mei 06, 2009 7:38 pm

moest ik dat weten, ik had het ook al gepost. border patrol is denk ik de special toestanden van in den high elf book, zoals er in de wood elf book een ambush-scenario staat.
Terug naar boven Ga naar beneden
Hollow_man
Malekith's Best Friend
Hollow_man


Aantal berichten : 1344
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 36
Woonplaats : Aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptywo mei 06, 2009 8:22 pm

Oh, ehm, sorry, hier:
http://www.cheltenhamwarchiefs.co.uk/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/border-patrol.pdf

Heeft al een hele tijd geleden in de white dwarf gestaan, en wordt gezien als een alternatief voor warbands. Door de regels worden ogres wel uitgesloten, maar wie speelt er nu ogres?
Terug naar boven Ga naar beneden
Great Unclean one
Morathi
Great Unclean one


Aantal berichten : 893
Registration date : 16-10-08
Leeftijd : 59
Woonplaats : Aalst

Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Emptywo mei 06, 2009 9:15 pm

Yep, nu je het zegt, maar is zeker 3 à 4 jaar geleden, heb daar ooit eens een stirland empire leger van gezien Shocked

Dus zowel border patrol, skirmisch, of warbands zijn 500 punten legers met ongeveer dezelfde regels behalve dat skirmisch over individuele modellen gaat, warbands over units maar niet over hun vaste unit waarde in army book vermeld en border patrol over units wel volgens waarde in army book?

Ieder vorm is gemaakt om binnen het uur een warhammer battle te spelen Wink

Trouwens Cesar jongen gij hebt een mooi elfje aan de haak geslagen cyclops
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Pre-campaign problem solution topic Empty
BerichtOnderwerp: Re: Pre-campaign problem solution topic   Pre-campaign problem solution topic Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Pre-campaign problem solution topic
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Campaign Rulings
» doodles topic
» New Campaign
» Campaign A
» Campaign B

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer Fantasy :: Campaign :: Mighty Empire-
Ga naar: