Hermelijn Community
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


The place where warhammer and Warmachine players from the Hermelijn gather
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Beginner Ork armylist

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
BenSegers
Slave on the Altar



Aantal berichten : 9
Registration date : 14-03-16

Beginner Ork armylist Empty
BerichtOnderwerp: Beginner Ork armylist   Beginner Ork armylist Emptyzo jun 25, 2017 9:16 pm

Beste allen,

Nu ik eindelijk de stap heb gezet om warhammer 40k te spelen heb ik alvast een eerste army list gemaakt. Het idee is om me qua aankopen te richten op deze eerste lijst. Graag opmerkingen/suggesties, want ik heb geen idee hoe te beginnen. 1 ding staat vast, ork boyz neem ik liever niet, ik hou van elk model binnen de Orks, behalve de gewone boyz tongue tongue

HQ - Zagstruk
HQ - Big Mek met shock attack gun en grot oiler
TROOPS - 10 Gretchin
TROOPS - 1 Runtherd + grot losh
ELITE - 10 Burna boyz
ELITE - 3 Meganobs, 1 met skorcha en 1 met 2 killsaws
ELITE - 5 Kommando's, 1 burna en 1 rokkit launcha
FAST ATTACK - 15 Stormboyz
HEAVY SUPPORT - Deff Dread, standaard
HEAVY SUPPORT - 3 Killakans, 2 rokkit launcha's en 1 skorcha
TRANSPORT - 1 Trukk met wrecking ball

Normaal zou dit op 991 punten moeten uitkomen. het enige wat me wat zorgen baart is dat ik geen grote units heb (zoals je in vele lijsten ziet), maar misschien kan het aantal verschillende units/wapens dit opvangen?

Ik heb nog geen enkele battle gespeeld dus ik heb nog totaal geen ervaring met de wapens/effects/..., schiet me dus niet dood voor stomme fouten rendeer
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Beginner Ork armylist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beginner Ork armylist   Beginner Ork armylist Emptyma jun 26, 2017 12:08 am

Hey Ben
Mijn index vd Orks ligt jammer genoeg in de winkel, dus unit-wise kan ik je niet onmiddelijk helpen.

Waar je in elk geval mee moet starten is een detachment kiezen. (rulebook p243)
Met dat detachment verdien je command points, en die zijn belangrijk in het spel.
Op dit moment voldoet je lijst enkel aan een 'vanguard detachment', goed voor 1 command point (CM)
Als je 1 troop toevoegt heb je een battalion detachment en dat geeft je 3 CM's
Maar je kan ook bv een vanguard detch en een spearhead detch maken, in 1 army lijst. Goed voor 2 CM. Dat is 1 CM minder dan die Battalion maar het geeft je de mogelijkheid om de troop optie een beetje te vermijden door meer elite en heavy units te zetten.

Anderzijds denk ik dat je met Orks wsch aan een Battalion + bv een Vanguard kan geraken in 1250 punten.
Als ik mijn index heb zal ik eens kijken welke units we daar in kunnen steken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Necron
Malekith's Best Friend
Necron


Aantal berichten : 2193
Registration date : 15-07-09
Leeftijd : 44
Woonplaats : Lede

Beginner Ork armylist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beginner Ork armylist   Beginner Ork armylist Emptyma jun 26, 2017 8:16 am

Als ik mij niet vergis is de runtherd ook een elite en geen troops.

Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.teambelgium.eu
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Beginner Ork armylist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beginner Ork armylist   Beginner Ork armylist Emptydi jun 27, 2017 5:53 pm

jep, Runtherd is elite
Terug naar boven Ga naar beneden
Philuz XIII
Master Assassin - Moderator
Philuz XIII


Aantal berichten : 1349
Registration date : 16-10-08
Woonplaats : Hermelijn

Beginner Ork armylist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beginner Ork armylist   Beginner Ork armylist Emptydi jun 27, 2017 6:13 pm

wbt uw units

Ik ga er van uit dat je die ene Big Mek in die Trukk gaat steken maar ik zou er zowiezo nog 1 bij nemen om achter die killa Kans/Deff Dread te laten lopen. In een bubble van 9" geeft hij die allemaal een 5+ invul tegen shooting. Dat wil zeggen dat als ze op jou schieten met een wapen die je armour save weg neemt, je nog altijd een 5+ save hebt. En die Big Mek kan wounds vd Killa Kans healen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Siebe
Herald
Siebe


Aantal berichten : 108
Registration date : 01-12-12

Beginner Ork armylist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beginner Ork armylist   Beginner Ork armylist Emptywo jun 28, 2017 6:51 pm

Ik denk ook dat je beter nog 1 extra Transport zou nemen.
Nu moet je kiezen tussen je Burnaboyz of je Meganobz te plaatsen in de Trukk.
Dit zorgt ervoor dat je wel ofwel je Meganobz laat stappen ,waardoor ze neergeschoten worden door anti-TEQ wapens voor ze iets kunnen doen, ofwel dat je Burnaboyz 2 beurten nodig zullen hebben om te kunnen schieten.
Ik denk dus dat je nog 1 extra Trukk (of Battlewagon) zou moeten nemen, of toch je Gretchin gebruiken als meatshield ipv Objectives te houden.

Greetz!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Beginner Ork armylist Empty
BerichtOnderwerp: Re: Beginner Ork armylist   Beginner Ork armylist Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Beginner Ork armylist
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Beginner tau armylist
» re: Space Wolfs armylist
» armylist tyranid
» armylist space wolfs
» armylist space wolves

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Hermelijn Community :: Warhammer 40k :: Other Stuff-
Ga naar: